II.42. « Modernisation des pratiques pédagogiques dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE »
October 26, 2016II.44. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic
October 26, 20161. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar din județul Vâlcea
Justificarea ofertei: Cursul își propune să evidențieze importanța e-Learning-ului, predarea și învățarea interactivă la diferite discipline prin lecții interactive și instrumente online utile în învățare.
Elevii și profesorii sunt tot mai preocupați să utilizeze la deplinul potențial mijloacele ICT – Tehnologia informației și a comunicațiilor pentru a se adapta noilor forme de învățământ și noilor cerințe de pe piața muncii.
Utilizarea mijloacelor ICT în învățământ a condus de la un mediu de învățare centrat pe profesor la unul centrat pe elev, în care profesorii nu mai reprezintă sursa cheie de informație și de transmitere a cunoștințelor, ci colaboratori ai elevilor, iar elevii nu mai sunt receptori pasivi de informație, ci se implică activ în propria lor instruire.
Durata: 24 ore
- Curriculum-ul programului:
- Calculatorul și rețelele de calculatoare
- Structura calculatorului
- Structura generală a unui calculator
- Unitatea de memorie internă
- Microprocesorul
- Dispozitive periferice
- Componenta software a unui calculator
- Rețele de calculatoare
- Noțiunea de rețea de calculatoare
- Avantajele și dejavantajele utilizării rețelelor de calculatoare
- Rețeaua Internet
- Structura calculatorului
- E-Learning
- Noțiunea de e-Learning și importanța sa în contextul actual al sistemului de învățământ românesc
- Sisteme de e-Learning din România
- Predare și învățare interactivă
- Materiale și resurse interactive de învățare
- Utilizarea produselor multimedia în procesul de predare-învățare-evaluare
- Wiki, bloguri
- Jocuri și simulări
- Cursuri online și tutoriale
- Biblioteci virtuale și e-Books
- Platforme de e-Learning
- Utilizare Google Drive
b. Compentențe vizate
– Utilizarea adecvată a informațiilor furnizate de platformele on-line de învățare
– Analiza critică a proceselor specifice TIC, a mijloacelor multimedia ce pot fi folosite la clasă
– Definirea și utilizarea principalelor mijloace multimedia în context educațional
– Utilizarea metodelor și mijloacelor de învățare prin metode multimedia (plaforme on-line, blog-uri, site-uri de tip wiki, biblioteci virtuale etc.)
– Elaborarea, aplicarea probelor și instrumentelor de evaluare folosind mijloace multimedia
Denumire modul/ temă |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
Calculatorul și rețelele de calculatoare |
6 |
3 |
2 |
1 |
E-Learning |
6 |
3 |
2 |
1 |
Predare și învățare interactivă |
10 |
4 |
5 |
1 |
Evaluare |
2 |
|
|
2 |
- Calendarul programului
Modalități de evaluare
– Activitate practică – realizarea a trei fișiere în Google drive ce pot fi utilizate la o oră la clasă (studiu de caz, test, listă de site-uri educaționale pentru disciplina predată)
– Plan de lecție pentru disciplina predată, care să presupună utilizarea a cel puțin un mijloc multimedia dintre cele studiate de către elevi.
2. Resurse umane
Formatori
Prof. Grecea Violeta
Prof. Țenea Codruța Elena