II.4. Dezbatere, oratorie şi retorică
November 25, 2024Înscriere – Oferta cursuri de formare 2024-2025
November 25, 2024Grup țintă: personal didactic de predare din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Abilitare curriculară în domeniul de specialitate | Didactica invatamantului prescolar şi antepreşcolar | personal didactic de predare din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar | Blended-learning | 24 | 12 | 6 | 6 | profesor metodist CCD Mărgărita Elene Antoanela |
- Scopul programului
Abordarea eficientă a Curriculumului pentru educație timpurie în acord cu modificările actuale.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
– Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale;
– Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
- Locație de desfășurare
– pentru componenta online (se precizează denumirea platformei): platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față (se precizează locația): G.P.P. Nord 2 Rm. Vâlcea
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1 | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității. | 2 | 2 | – | |
2 | Integrarea curriculară. | 4 | 2 | 2 | |
3 | Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice | 6 | 4 | 2 | |
4 | Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. | 4 | 2 | 2 | |
5 | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 8 | 2 | – | 6 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 12 | 6 | 6 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în întâlnirile față în față şi webinarii.. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Stan Elena Oana, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Constantin Andreea Magdalena, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Mărgărita Elene Antoanela