II. 6.1. Strategia anticorupție în educație
November 4, 2019II.6.3. Management și consiliere pentru cariera didactică
November 4, 20191.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic
Justificarea ofertei:
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru persoanele care se află în situații de risc în cee ace privește violența în școli.
Programul răspunde nevoilor de formare al personalului din învățământul preuniversitar privind dezvoltarea unor competențe de gestionare eficientă a situațiilor în care participanții, direcți și indirecți, la actul educațional se confruntă cu situații de criză la nivelul şcolii. De asemenea, acest program răspunde și nevoii de promovarea a unor valori și atitudini precum: toleranță, cultivarea unui climat socio-psihologic adecvat mediului școlar, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelulu unei unități școlare.
Durata: 24 ore
Locul de desfpșurare: ISJ Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Dezvoltarea capacității de elaborare a unor planuri de acțiune personală în contexte educaționale variate cu potențial disfuncțional (violență/ absenteism școlar);
– Utilizarea adecvată a strategiilor didactice interactive;
– Competențe psihosociale de aplicare a tehnicilor constructive de management al conflictelor, de construire a echipei, comunicare asertivă în influențarea/ reglarea comportamentului propriu și al grupurilor de elevi cu care se lucrează;
– Promovare unor exemple de bune practici la nivelul clasei de elevi / școlii în domeniul inițiativelor / proiectelor antiviolență / prevenirea absenteismului școlar;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze Violența umană. Violența școlară Cauze ale violenței școlare Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de violență |
7 h |
1h
|
5 h |
1h |
TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare Colectarea de informații relevante privind fenomenele de violență şcolară Dezbaterea rezultatelor investigației si definirea problemelor Formularea problemelor. Identificarea cauzelor Elaborarea unei strategii anti-viole la nivelul scolii |
8 h |
2 h |
5h |
1h |
MODUL 2. MEDIEREA Ce este medierea? Pregatirea pentru mediere. Co-medierea Principiul medierii Principiul 1: Separarea persoanelor de problema Principiul 2: Concentrare asupra intereselor, nu asupra pozitiilor Pricipiul3: Crearea de optiuni pentru un castig reciproc Principiul 4: Folosirea de criterii obiective |
7 h |
1h |
5 h |
1h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
– |
|
– |
4h |
15h |
3 h |
Total ore formare |
24 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
9-16 |
MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze |
curs aplicaţii evaluare |
2 |
9-17 |
MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare |
curs aplicaţii evaluare |
3 |
9-13 |
MODUL 2. MEDIEREA |
curs aplicaţii evaluare |
4 |
9-11 |
Evaluarea finală |
Evaluare finală |
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în activități |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal Elaborarea unui Proiect educativ: „”Strategia mea antiviolență la nivelul clasei de elevi/ scolii. Prezentarea proiectului educativ și a raporului de evaluare |
2. Resurse umane :
Formatori implicați:
– Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Dicu Sevastia, profesor sociologie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Predișor Corina, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru