Înscriere – Oferta cursuri de formare 2024-2025
November 25, 2024II.7. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră
November 25, 2024Grup țintă: personal didactic din învățământul primar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Învăţătorii și profesorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Abilitare curriculară în domeniul de specialitate | Didactica pentru învățământul preuniversitar | personal didactic din învățământul primar | Blended learning | 24 | 6 | 6 | 12 | Șandru Valeria |
- Scopul programului
Formarea de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social.
- Competențe formate/ dezvoltate
– proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
– proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
– organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
– utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față (se precizează locația): Școala Gimnazială Nr. 4 Rm. Vâlcea
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1 | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru; Noțiuni științifice privind didactica specialității. | 2 | 1 | 1 | |
2 | Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării – evaluării | 4 | 2 | 1 | 1 |
3 | Cadrul metodologic al învățării | 6 | 2 | 1 | 3 |
4 | Evaluarea si reglarea activității didactice | 4 | 3 | 1 | |
5 | Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning | 8 | 2 | 6 | |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 6 | 6 | 12 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezentați gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui opțional integrat la nivelul ariei curriculare.
- Elaborarea unui test sumativ cu specificarea itemilor de evaluare și a baremului de notare.
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ceaușoglu Eleonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciucă Ana Maria, profesor învățământ primar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Cătănoiu Alina Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Popescu Alina Natalia, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național.
- Coordonatorul programului : profesor metodist CCD Șandru Valeria