II.4. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
November 10, 2021III.2. Abordarea transdisciplinară a procesului instructiv-educativ
November 10, 20211. Criterii curriculare:
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Program elaborat şi necesar pentru abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul şcolar 2021 – 2022, în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Planificarea și proiectarea demersului didactic specific activtății clasei pregătitoare;
– dezvoltarea competențelor de management al procesului de predare-învățare-evaluare specific clasei pregătitoare;
– dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare cu elevii;
– dezvoltarea competențelor de evaluare pe parcursul și la finalul clasei pregătitoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Integrarea curriculară şi curriculumul integrat |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Proiectarea şi definirea competenţelor |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Proiectarea integrată la clasa pregătitoare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Specificul strategiilor predării integrate |
2 (webinar sincron online) |
2 (webinar față în față) |
– |
|
Strategii și metode de predare integrată |
4 (online mixt) |
1 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Evaluarea pe parcursul și la finalul clasei pregătitoare |
4 (online mixt) |
1 (webinar față în față) |
3 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Integrarea curriculară şi curriculumul integrat Proiectarea şi definirea competenţelor |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Proiectarea integrată la clasa pregătitoare Specificul strategiilor predării integrate |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15 |
Strategii și metode de predare integrată Strategii și metode de predare integrată |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Evaluarea pe parcursul și la finalul clasei pregătitoare |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Proiectarea integratǎ a unei unități de învățare.
2. Realizarea unui proiect integrat
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Buleteanu Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CRED
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria