III.16. Educație multiculturală în școală
October 24, 2018III.18. Educație pentru toleranță și diversitate culturală
October 24, 20181.Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare din județul Vâlcea
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 5 Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate:
1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;
2. Identificarea şi eliminarea barierelor care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;
3. Cunoașterea şi utilizarea metodelor şi modelor de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;
4. Cunoașterea metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.
- Planificarea pe module tematice:
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Legislaţie specifică, documente internaţionale |
2 |
2. |
Nediscriminarea |
4 |
3. |
Dezvoltarea durabilă |
6 |
4. |
Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară |
6 |
5. |
Ghid de bune practici |
4 |
6. |
Evaluare finală |
2 |
- Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip activitate |
I (8h) |
8 – 16 |
1.Legislaţie specifică, documente internaţionale 2. Nediscriminarea |
curs aplicatii |
II (8h) |
8 – 16 |
3.Dezvoltarea durabilă |
curs aplicatii evaluare |
III (6h) |
8 – 14 |
4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară 5.Ghid de bune practice |
curs aplicaţii evaluare |
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare |
evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10 % Prezenţa şi implicare |
40 % Frecvență 20% Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice 20% Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Proiecte, referate |
50 % Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
Formatori implicați:
– Şandru Valeria, profesor metodist CCD, profesor socio-umane, gr. I, certificat ANPC formator
– Georgescu Maria, psihologie, gr. I, coordonator CJAP, certificat ANPC formator
– Faităr Cristian – Cosmin, profesor educație-fizică, gr. I, director , certificat ANPC formator
Coordonatorul programului (profesor metodist CCD): Pleșea Adina Crisitna