III.16. Inovare didactica, prin adaptare la nevoile specifice grupurilor vulnerabile
November 15, 2023III.18. Învățarea digitală și TIC în educație
November 15, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să contribuie la perfecţionarea cadrelor didactice privind proiectarea curriculară la proces de instruire diferenţiată şi personalizată având la bază teoria inteligenţelor multiple presupune un ritm propriu de învăţare şi dezvoltare a deprinderilor. Ştiinţele, disciplinele socio-umane, proiectele din domeniul artelor integrează interesele şi abilităţile elevului. Progresul în cadrul fiecărei discipline este evaluat în baza unor standarde de evaluare. Elevii participă în stabilirea unor scopuri individuale în cadrul fiecărei discipline, evaluând propriul progres, şi descoperind şi găsind căi şi modalităţi proprii de a dobândi şi exprima noile cunoştinţe.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
identificarea conceptelor fundamentale privind problematica educaţiei diferenţiate;
analiza si interpretarea sistemului normativ care asigură realizarea instruirii diferenţiate la clasă;
analiza elementelor de specificitate a educaţiei în clasa diferenţiată.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
Tipuri de aplicații folosite: aplicații web educaționale diverse, tutoriale, chestionare, teme, autoevaluări și evaluări, fișe de lucru, studii de caz, contribuții de idei și practici, proiect final.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru – Modalităţi de proiectare curriculară şi instruire |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Potenţial, instruire, motivaţie, succes şi insucces şcolar |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Strategii de diferenţiere a instruirii |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Particularităţi ale învăţării la elevii cu cerinţe educative speciale Tema 5 Implicaţiile e-learning-ului în diferenţierea instruirii |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Modalităţi de proiectare curriculară şi instruire |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Tema 2 Potenţial, instruire, motivaţie, succes şi insucces şcolar |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Strategii de diferenţiere a instruirii |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tema 4 Particularităţi ale învăţării la elevii cu cerinţe educative speciale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Tema 5 Implicaţiile e-learning-ului în diferenţierea instruirii |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
– Un proiect didactic la disciplina predată, care să aibă în vedere instruirea diferenţiată, utilizând strategii moderne de predare-învăţare-evaluare.
– Un Plan de intervenţie personalizat pentru disciplina predată
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– Prof. dr. Ochia Mădălina Camelia, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Fizică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. gr. I Lalu Mihaela Victoria, Liceul Tehnologic „Ferdinand I”, Rm. Vâlcea, Geografie, Fizică, Chimie, formator, (certificat formator acreditat ANC, recunoscut de ME)
– Prof. gr. I Lalu Jany, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Geografie, formator, (certificat formator acreditat ANC, recunoscut de ME)
– Prof. gr. I Ochia Florin Cristian, Colegiul Naţional de Informatică „Matei Basarab”, Rm. Vâlcea, Informatică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD