III.17. Educaţia moral-religioasă ca opţional ȋn ȋnvăţământul preşcolar
November 4, 2019III.19. Educaţie financiară și antreprenorială
November 4, 20191. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, CNI Matei Basarab
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
– |
2. Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
– |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
– |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
8,00-14,00 |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2. Drepturile copilului |
curs aplicatii |
2 |
8,00-16,00 |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
3 |
8,00-16,00 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO 5. Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
– prof. Bică Andra, inspector școlar general, , grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina