III.18. Leadership și comunicare managerială
November 11, 2021III.20. Managementul proiectelor educaționale școlare
November 11, 20211.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să ofere formabililor abilități de abordare diferențiată a copiilor cu tulburări de limbaj din clasa / grupa pe care o conduc.
Obiectiv 1: Cursanții vor dobândi abilități de depistare a copiilor cu tulburari de limbaj și orientarea acestora către cabinetele logopedice.
Obiectiv 2: Cursanții vor putea să ofere consiliere și îndrumare părinților copiilor cu tulburări de limbaj.
Pentru recuperarea-compensarea limbajului oral, citit și scris, un rol important îl deține familia pentru continuarea activităților în afara școlii. Familia are nevoie de consiliere și de o atentă monitorizare. De asemenea, se cere o abordare diferențiată a copiilor cu tulburări de vorbire în cadrul activităților didactice de la clasă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Competențe de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul incluziv, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor.
- Competențe de aplicare a strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul incluziv.
- Competențe de evaluare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Storyjumper, LearningApps,
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1 Logopedia în școli și grădinițe. – Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. 2 Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
3 Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului. Prezentare generală. Alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a 4 Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și începerea activităților.copiilor şi care nu sunt consecutive dizabilităţii mentale. 5 Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
6 Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 7 Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
8 Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 9 Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
1 Logopedia în școli și grădinițe. – Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. 2 Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj 3 Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului. Prezentare generală. Alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a 4 Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și începerea activităților.copiilor şi care nu sunt consecutive dizabilităţii mentale. 5 Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
6 Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 7 Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
8 Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 9 Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Studiu de caz al unui copil (ce prezintă o tulburare de vorbire sau de scris-citit și recomandările necesare recuperării acestuia)
2. Elaborarea unui instrument logopedic adaptat nevoilor de la clasă, folosit asincron ( o aplicație, un album logopedic, o carte, etc)
3. Poster cu mesaj motivațional (care să poată fi utilizat în cadrul unei ședințe cu părinții și în care să se prezinte beneficiile logopediei în recuperarea copilului cu tulburare de vorbire / de scris-citit)
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Băiașu Mihaela Anca, profesor logoped, gradul didactic II, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lazăr Mariana, profesor logoped, gradul didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea .
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria