III.19. Eficientizarea comunicării în procesul instructiv- educativ
October 24, 2018III.21. Evoluție în cariera didactică prin mentorat
October 24, 2018Public țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificare: Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.
Premisa fundamentală de la care se pornește în acest program de formare este aceea că o educație de calitate presupune existența unui mediu școlar unde diferențele culturale sunt asumate de toți actorii implicați în procesul educational. Pornind de la aceasta, cultura organizațională a școlii este, sau ar trebui să fie fundamentată pe niște valori și atitudini precum: toleranță, acceparea alterității, cultivarea unui climat sociopsihologic adecvat învățării, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelul unei unități școlare, interacțiune deschisă între indivizii aparținând unor culturi diferite.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială “I. Gh. Duca” Rm. Vâlcea, Liceul ”Preda Buzescu” Berbești, Școala Gimnazială ”Tudor Vladimirescu” Drăgășani, Școal Gimnazială Gura Văii, Școala Gimnazială Colonie
Curriculum-ul programului
- Competențe vizate:
– Cunoașterea unor apecte ale istoriei comunității rrome din spațiul românesc;
– Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;
– Construirea unei ”imagini” cât mai adecvate, cu cât mai puține prejudecăți, asupra comunității rrome;
– Crearea unei conduite flexibile, tolerante în raport cu persoanele care aparțin comunității rrome;
- Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR. TEMA1. Origini, migrație, statut juridic, etc Rromii- o origine disputată. Statutul juridic al rromilor din provinciile istorice. Robia. TEMA 2. Emanciparea rromilor. Rromii în provinciile istorice. Limitele legilor de emancipare a rromilor. Rromii la începutul secolului XX. |
15 ore |
2. |
MODUL 2. HOLOCAUSTUL. RROMII ȘI EXPERIENȚA COMUNISTĂ ȘI POSTCOMUNISTĂ. ”Problema țigănescă”. Deportarea în Transnistria. Rromii și experiența comunistă. Rromii din România de astăzi. Eforturi pentru construirea unei identități rrome moderne. |
7 ore |
|
Evaluare finală |
2 |
- Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
9-16 |
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR.
TEMA1. Origini, migrație, statut juridic, etc |
curs aplicaţii evaluare pe parcurs |
2
|
9-17
|
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR.
TEMA 2. Emanciparea rromilor.
|
curs aplicaţii curs evaluare pe parcurs |
3 |
9-13 |
MODUL 2. HOLOCAUSTUL. RROMII ȘI EXPERIENȚA COMUNISTĂ ȘI POSTCOMUNISTĂ.
|
curs aplicaţii |
3 |
13-16 |
curs aplicaţii evaluare pe parcurs |
|
4 |
9-11 |
Evaluarea finală |
Evaluare finală |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţa şi gradul de implicare în activități |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: – Un eseu cu tema ”Rromii în istoria țărilor române”. Maxim 2 pagini. – Analiza unui eveniment istoric ce a marcat puternic viața comunității rrome. |
2. Resurse umane:
2.1. Formatori implicați:
– Diaconu Maria Aurelia, Arhivistică și Istorie, doctorat, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea;
– Iordache Mădălina, Limba engleză-Istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea;
– prof. Ulmeanu Laurențiu profesor istorie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
2.2. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Dumitru Ciobanu