III.19. Logopedie în școală și grădiniță
November 11, 2021III.21. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 11, 20211.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice – coordonatori de proiecte şi programe din județul Vâlcea, personal de conducere și membrii CA din școli și instituții școlare.
Justificarea ofertei:
Programul își propune să dezvolte competențele de proiectare, planificare, implementare și evaluare a activităților extracurriculare, precum și de management al parteneriatelor și relațiilor elev-profesor/ familie-școală.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Îmbunătățirea competențelor de proiectare, organizare, conducere și evaluare a activităților de învățare în contexte extracurriculare
2. Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale în proiectarea/ implementarea/ evaluarea/ promovarea activităților extrașcolare.
3. Dezvoltarea abilităților necesare desfășurării parteneriatelor educaționale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education; Zoom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Parteneriate educaționale. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Parteneriate educaționale. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Eseu structurat
2. Studiu de caz/ Proiect de activitate extracurriculară
3. Aplicații online specifice activităților nonformale.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Soare Cătălin, prof. istorie, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist Șandru Valeria