III.22. Managementul activităților formale și nonformale
November 15, 2023III.24. Medierea conflictelor în mediul școlar
November 15, 20231. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar, membrii CA din unitățile de învățământ, personal auxiliar
Justificare: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competenţe vizate:
1. Realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru.
2. Elaborarea fişelor de încadrare.
3. Elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
4. Folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Încadrarea cu personal didactic |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Elaborarea deciziilor |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Mapa directorului |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru Încadrarea cu personal didactic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea deciziilor |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15
|
Mapa directorului |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Realizarea unei machete de lucru specifice
2. Analiza SWOT a unității școlare și a obiectivelor specifice instituției.
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
– prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Dumbrăvescu Dumitru, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Statie Silviu, profesor matematică, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Ec. Statie Maria Georgiana, salarizare/ normare ISJ Vâlcea, certificat formator acreditat ANPC
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD