III.27. Practici de predare specifice limbilor străine
November 16, 2023III.29. Prevenirea şi combaterea conflictelor şcolare
November 16, 20231.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Proiectarea conţinuturilor instructiv – educative în conformitate cu competenţele europene şi metodele moderne prezentate;
2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
3. Utilizarea unor mijloace moderne (laptop, video-proiector, flipchart) şi a platformelor educaţionale în derularea procesului instructiv-educativ;
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: Classroom, Zoom, Jamboard, Forms etc.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Metode alternative de evaluare Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional. Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Tema 4 Metode alternative de evaluare Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul cursului. Prezentarea relației dintre competențe – activitatea de învățare – evaluare.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Bălăceanu Elena Gabriela – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu Cristina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dogaru Nicuța Aura – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator național