III.2. Ameliorarea competențelor de evaluare ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar la disciplina geografie
October 23, 2018III.4. Curriculum la decizia şcolii
October 23, 20181. Criterii curriculare
Public ṭintǎ vizat: cadre didactice din învǎṭǎmântul primar şi preşcolar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preşcolar şi primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 24 ore.
Locul de desfǎşurare a programului: Liceul ,,George Ţǎrnea” Bǎbeni, Şc. ,,Nicolae Bǎlcescu” Drǎgǎşani, C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
- Competențe vizate:
- Cunoaşterea şi înṭelegerea conceptelor cheie în procesul de comunicare;
- Explicarera şi interpretarea diferitelor mesaje de comunicare generate în spaṭiul de interacṭiune al clasei de elevi, între principalii actori – elev-cadru didactic;
- Aplicarea cunoştinṭelor dobândite în rezolvarea unor situaṭii – problemǎ, precum şi în analizarea posibilitǎṭilor personale de dezvoltare.
- Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
MODUL TEMATIC |
Nr. ore |
1. |
Managementul și negocierea în clasa de elevi |
8 |
2. |
Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare |
14 |
3. |
Evaluare finală |
2 |
- Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8:00 – 13:00 |
1.Managementul și negocierea în clasa de elevi 1.1. Conflictul – perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1.Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1.Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
Curs |
13:00 – 15:00 |
Aplicaţii |
||
15:00-16:00 |
Evaluare |
||
II (8 h) |
8:00 – 11:00 |
2.Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare 2.1.Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2.Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare – evaluare. Exemplificări de metode. |
Curs |
11:00 – 15:00 |
Aplicaţii |
||
15:00– 16:00 |
Evaluare |
||
III (6h) |
8:00-10:00 |
2.3.1.Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2.Managementul autaoevaluării elevului. 2.3.3.Factori perturbatori/Erori de evaluare |
Curs |
10:00 – 13:00 |
Aplicaţii |
||
13:00– 14:00 |
Evaluare |
||
IV (2h) |
9:00-11:00 |
Evaluare finală.
|
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. Structura portofoliului de evaluare:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicaṭi:
– prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, profesor învǎṭǎmânt primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria