III.37. Strategii de promovare a educației pentru excelență
November 16, 2023III.39. Strategii alternative educaționale
November 16, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):
Programul de formare îşi propune să eficientizeze demersul didactic prin intermediul stategiilor de evaluare remedială. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul evaluării și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care necesită o intervenție promptă. Evaluarea este o componentă esenţiala a procesului instructiv- educativ, având ca scop cunoaşterea efectelor activităţii desfăşurate, în vederea optimizării ei, pe baza colectării, organizării şi interpretării rezultatelor obţinute prin intermediul instrumentelor de evaluare. Rolul ei este să depisteze limitele învăţării, greşeli, lacune, nivel prea scăzut de cunoştinţe, dificultăţi în interpretarea şi aplicarea cunoştinţelor, pentru depăşirea acestora şi realizarea progresului şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– Deschiderea față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
– Gestionarea intervențiilor decizionale în remedierea aspectelor de management al clasei de elevi.
– Respectarea principiilor care să reducă efectele subiectivismului în practica evaluativă.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
PowerPoint, Kahoot, Canva, Prezi, Padlet, Jambord
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Subiectivismul în practica evaluativă |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Efecte perturbatoare în apreciere și notare |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Ecuația personală a examinatorului |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 – 11.00
|
1. Preambul teoretic |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.00 – 13,00 |
2. Subiectivismul în practica evaluativă – abordări teoretice și practice |
Aplicații (teme offline) |
|
II(6h) |
08.00- 11.00
|
3. Efecte perturbatoare în apreciere și notare |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.30 – 14,30 |
4. Efectul de ancorare. Efectul Pygmalion |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
III(5h) |
08.00 – 10.00
|
5. Efectul tendinței centrale. Efectul de contrast |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 13,00 |
6. Efectul de similaritate. Eroarea logică |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
IV (5h) |
08.00 – 11.00 |
7. Metode și tehnici moderne de evaluare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 13,00 |
8. Ecuația personală a examinatorului |
Aplicații (teme offline) |
|
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaboraea a două fișe de progres.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD