III.3. Argumentarea – metode și principii
November 10, 2021III.5. Comunicarea in medierea conflictelor
November 10, 20211. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar din învățământul preuniversitar
Justificare Violenţa umană reprezintă o problemă actuală ce îngrijorează societatea în ansamblul ei, astfel că, specialişti din diferite domenii, lideri de opinie, politicieni şi mass media aduc cu frecvenţă constantă în atenţia publicului larg această problemă. Există violenţă în viaţa publică, în cea privată, în instituţii, printre care şcoala, ca spaţiu public instituţionalizat, ocupă un loc privilegiat. Necesitatea evaluării dimensiunilor fenomenului de violenţă în şcoală, identificarea situaţiilor de violenţă şcolară şi elaborarea unei tipologii a fenomenului, analiza cauzelor generatoare de violenţă, elaborarea unor programe educaţionale de conştientizare şi schimbare a atitudinii faţă de violenţă, prin conştientizarea consecinţelor ei negative, nedezirabile, reprezintă o prioritate pentru spaţiul educaţional şi toţi actorii săi. În acest context, este necesară pregătirea cadrelor didactice şi a echipelor manageriale pentru a identifica dificultăţile curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, pentru a elabora şi implementa strategii de prevenire şi combatere a violenței.
Durata : 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– Identificarea situaţiilor de violenţă şcolară şi a cauzelor generatoare a acestora
– corelația dintre cultura și climatul instituțional și familial și experiența de cyberbullying
– proiectarea programelor specifice de prevenire şi combatere a fenomenelor de violenţă şcolară
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Cyberbullying-ul în context pandemic |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Cauze ale violenţei în şcoală. Implicaţiile comunicării în violenţa şcolară |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Cyber grooming |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Internetul – participarea la societatea cunoașterii |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Cyberbullying-ul în context pandemic
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Cauze ale violenţei în şcoală. Implicaţiile comunicării în violenţa şcolară |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei Cyber grooming |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Internetul – participarea la societatea cunoașterii |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare
1. Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei în școală – eseu
2. Cyberbullying-ul si retelele de socializare – studiu de caz
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Grama Aurelia – profesor fizică la grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Păușescu Maria-Maricica, profesor Lb. Franceză, director grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria