III.39. Strategii alternative educaționale
November 16, 2023III.41. Strategii de prevenire a consumului de droguri
November 16, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar și personal didactic auxiliar din învățământul preuniversitar
Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):
Programul de formare acoperă nevoile profesorilor de a răspunde unui fenomen social îngrijorător, cu efecte negative atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, la nivelul individului și al comunității. Bullyingul este o acțiune care produce injurii celorlalți efectuată în mod repetat, care se poate manifesta fizic, prin agresivitate fizică sau psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– Cunoașterea caracteristicilor bullyingului;
– Conștientizarea efectelor bullyingului la nivelul individului și al comunității;
– Identificarea modalităților de prevenire a bullyingului.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Bullying-ul- delimitări conceptuale |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Instrumente pentru identificarea timpurie și intervenție adecvată în cazuri de bullying |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Bullying-ul școlar și cyberbullying-ul
|
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Bullying-ul- delimitări conceptuale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Instrumente pentru identificarea timpurie și intervenție adecvată în cazuri de bullying |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Implicaţiile comunicării în violenţa şcolară |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Bullying-ul școlar și cyberbullying-ul |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Mituri comune despre bullying |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea bullyingului în școală – eseu
2.- Bullying /Cyberbullying – Studiu de caz
2. Resurse umane
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
Formatori implicați:
– Gherghinoiu Mihaela- Școala Gimnazială Nr. 13- Rm. Vâlcea- profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea;
– Becheru Ramona- Liceul Tehnologic Forestier- Rm. Vâlcea- profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea;
– Becheru Cosmin- Școala Gimnazială Comuna Dăești- profesor învățământ pimar, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea.