III.46. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
October 24, 2018III.48. Școala incluzivă – școală pentru toți
October 24, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din județul Vâlcea
Justificare: Imperativul calităţii în educaţie obligă la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Câinenii Mari, Școala Gimnazială I.C. Constantinescu Roești – Cueni, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu, CN Gib Mihăescu Drăgășani
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Capacitatea de a adecva metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare la specificul clasei de elevi
– Reactualizarea strategiilor de integrare a metodelor activ – participative în managementul clasei de elevi
– Proiectarea elementelor de metodică în activitatea didactică
– Înțelegerea conceptelor de incluziune și integrare, aplicarea lor în situații de învățare specifice
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Curriculum. Educația centrată pe elev |
5 |
2. |
Didactica. Strategii, metode, tehnici |
6 |
3. |
Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
6 |
4. |
Educația pentru excelență |
5 |
|
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Curriculum. Educația centrată pe elev Didactica. Strategii, metode, tehnici |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Didactica. Strategii, metode, tehnici Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Educația pentru excelență |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiectarea unei unități de învățare la disciplina predată |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Prof. Diaconescu Maria Aurelia