III.3. Cyberbullying și Bullyng-ul
November 4, 2019III.6 Comunicarea nonviolentă, tratarea și medierea conflictelor
November 4, 20191.Criterii curriculare
Public ṭintǎ vizat: cadre didactice din învǎṭǎmântul primar şi preşcolar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preşcolar şi primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 24 ore.
Locul de desfǎşurare a programului: Liceul ,,George Ţǎrnea” Bǎbeni, Şc. ,,Nicolae Bǎlcescu” Drǎgǎşani, C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
Competențe vizate:
- Cunoaşterea şi înṭelegerea conceptelor cheie în procesul de comunicare;
- Explicarera şi interpretarea diferitelor mesaje de comunicare generate în spaṭiul de interacṭiune al clasei de elevi, între principalii actori – elev-cadru didactic;
- Aplicarea cunoştinṭelor dobândite în rezolvarea unor situaṭii – problemǎ, precum şi în analizarea posibilitǎṭilor personale de dezvoltare.
Planificarea pe module tematice:
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. MANAGEMENTUL ȘI NEGOCIEREA ÎN CLASA DE ELEVI 1.1. Conflictul – perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1. Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1. Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
8
|
2 |
5 |
1
|
2.COMUNICAREA ȘI CONFLICTUL ÎN METODOLOGIA DIDACTICĂ ȘI EVALUARE 2.1. Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2. Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare – evaluare. Exemplificări de metode. 2.3.1. Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2. Managementul autaoevaluării elevului. Factori perturbatori / Erori de evaluare |
8
|
2 |
5 |
1 |
3. ARTĂ DRAMATICĂ 3.1. Teoria artei actorului în sprijinul educaţiei generale. Dimensiunea partenerială a relaţiei profesor‐elev şi încurajarea experimentării personale 3.2. Manifestarea în cadrul grupului de lucru. Procesul de studiu în favoarea rezultatului. Asimilarea cunoştinţelor în favoarea memorizării |
4
|
1 |
2 |
1 |
4. TIC pentru ciclul primar şi pentru preşcolari(CDŞ) 4.1.Utilizarea TIC în şcoală |
2 |
1 |
1 |
|
Evaluare |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
12 |
6 |
6 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8:00 – 13:30 |
1.Managementul și negocierea în clasa de elevi 1.1. Conflictul – perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1.Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1.Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
Teorie |
14:00 – 15:30 |
Aplicaţii |
||
16:00-17:00 |
Evaluare |
||
II (8 h) |
8 – 11 |
2.Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare 2.1.Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2.Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare – evaluare. Exemplificări de metode. |
Curs |
11:30 – 15:30 |
Aplicaţii |
||
16:00– 17:00 |
Evaluare |
||
III (6h) |
8:00-10:30 |
2.3.1.Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2.Managementul autaoevaluării elevului. 2.3.3.Factori perturbatori/Erori de evaluare |
Curs |
11:00 – 13:30 |
Aplicaţii |
||
14:00– 15:00 |
Evaluare |
||
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finală: Realizarea temelor propuse: (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi videoproiector)
Reactualizaţi datele ultimului conflict pe carel – aţi avut cu elevii.
Apreciaţi în ce măsură notarea strategică, notarea sancţiune sau notarea speculativă sunt practici mai des sau mai rar întâlnite în sistemul şcolar şi ce efecte au acestea asupra procesului de învăţare desfăşurat de elev. |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. Structura portofoliului de evaluare: Tema 1 – STUDIU DE CAZ Reactualizaţi datele ultimului conflict pe carel – aţi avut cu elevii.
Tema 2 – ESEU Apreciaţi în ce măsură notarea strategică, notarea sancţiune sau notarea speculativă sunt practici mai des sau mai rar întâlnite în sistemul şcolar şi ce efecte au acestea asupra procesului de învăţare desfăşurat de elev. |
- Resurse umane
- Formatori implicaṭi:
- Prof. Onogea Ioan – Gr.did.I, formator judeţean, inspector de specialitate, profesor învǎṭǎmânt primar, SSLD, certificat ANPC formator
- Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, gr.I, formator judeţean, profesor metodist/mentor, profesor învǎṭǎmânt primar, SSLD, certificat ANPC formator
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia