III.49. Strategii didactice inovatoare de progres în învățarea elevilor aflați în risc de abandon școlar și a copiilor cu cerințe educaționale speciale
November 4, 2019III.51. Strategii de promovare a succesului educațional
November 4, 20191.Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare din județul Vâlcea
Justificarea ofertei: activitățile de orientare urmăresc dezvoltarea personală și înzestrarea tânărului cu cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei cariere. Educarea tinerilor pentru independență și flexibilitate le permit acestora exercitarea unui control asupra propriei dezvoltări și asigură flexibilitate în managementul carierei.
Durata programului: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 5 Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
1. Adoptarea atitudinilor pozitive faţă de sine şi a unui stil de viaţă sănătos și echilibrat;
2. Relaţionarea armonioasă cu ceilalţi în contexte școlare și extrașcolare;
3. Reflectarea asupra motivației și eficacității strategiilor pentru progres în învățare;
4. Luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
Planificarea modulelor tematice:
Nr. crt. |
Modul |
Nr.ore |
1. |
Cunoștințe despre sine |
2 |
2. |
Informații ocupaționale |
4 |
3. |
Luarea deciziei |
6 |
4. |
Planificare |
6 |
5. |
Rezolvare de probleme |
4 |
6. |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I(8h) |
8 – 16 |
Cunoștințe despre sine Informații ocupaționale |
curs aplicatii |
II (8h) |
8 – 16 |
Luarea deciziei Planificare |
curs aplicatii evaluare |
III (6h) |
8 – 14 |
Rezolvare de probleme |
curs aplicaţii evaluare |
IV (2 |
9 – 11 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Proiecte, referate |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
2.1 Formatori implicați:
Prof. Tăbăcuțu Adriana, limba și literatura română, gradul didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea
Prof. Mărgărita Elena-Antoanela, psihologie, gradul didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
2.2 Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru