III.7. Educaţia antreprenorială în școală
November 15, 2023III.9. Educaţie incluzivă în învăţământul preuniversitar
November 15, 20231. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal didactic de predare din învățământul primar
Justificarea ofertei:
Programul de formare își propune să sprijine profesorii în activități de tip STE(A)M, cu accent pe înțelegerea tendințelor curente în inovarea curriculumului specific învățământului primar. De asemenea, programul își propune să familiarizeze profesorii cu diverse platforme și instrumente colaborative pentru dezvoltarea competențelor interdisciplinare în predare și pentru integrarea eficientă a conceptelor științifice, tehnologice, inginerești, artistice și matematice în procesul de învățare, oferindu-le astfel posibilitatea de a crea medii de învățare stimulative, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor și abilităților secolului XXI.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Înțelegerea metodologiei STEAM și a metodelor și tehnicilor de integrare interdisciplinara a acesteia în comtext educațional;
– Dezvoltarea competențelor de proiectare, adaptare și implementare a principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar;
– Dezvoltarea competențelor în elaborarea de Resurse Educaționale Deschise STEAM prin intermediul platformelor și instrumentelor digitale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Fundamentele educației STEAM. Chestionar preliminar de identificare a grupului țintă |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Proiectarea, adaptarea și implementarea principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 RED STEAM. Platforme și instrumente digitale
|
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Fundamentele educației STEAM. Chestionar preliminar de identificare a grupului țintă |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 2 Fundamentele educației STEAM. Abordări moderne |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15 |
Tema 3 Proiectarea, adaptarea și implementarea principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 4 RED STEAM. Platforme și instrumente digitale Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Tema 1: Colaborați cu un alt participant ( învățare colaborativă ) pentru a dezvolta o structură de proiect STEAM pentru o lecție sau o unitate de învățare existentă din curriculumul pentru învățământul primar. Dezvoltați o adaptare optimizată a acesteia, prin integrarea corespunzătoare a principiilor și abordărilor specifice educației STEAM.
Tema 2: Alegeți o platformă sau instrument digital și creați o Resursă Educațională Deschisă ca material suport în implementarea proiectului STEAM propus. Prezentați proiectul și explicați modul în care poate fi utilizat la clasă.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– Prof. Trușcă Adriana – prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),
– prof. Rogoveanu Elena Corina – prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Ciochina Ana Luisa, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD