III.6. CURS DE SPECIALIZARE DEZVOLTATOR DE E-LEARNING
October 2, 2012IV.2. EDUCATIE PENTRU CULTIVAREA CARACTERULUI
October 2, 2012Scopul: Abilitatea cadrelor didactice care predau limba şi literatura română în scopul creării de scenarii didactice moderne, care vizează integrarea momentelor de învăţare analitică în secvenţe sintetice ample; utilizarea eficientă de către profesori a metodelor de diferenţiere a instruirii; conceperea, aplicarea şi evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la îmbunătăţirea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:
- să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală a specialităţii, de metodică şi psihopedagogie;
- să selecteze metode optime în vederea formării gândirii critice;
- să dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării adiacente reformei în cadrul educaţiei (stabilirea curricum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc);
- să-şi formeze capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare a limbii şi literaturii române înţelegând necesitatea folosirii acestora;
- să selecteze metode de evaluare centrate deopotrivă asupra rezultatelor şi procesului învăţării;
Competenţe formate:
- proiectarea conţinuturilor instructiv – educative în conformitate cu obiectivele precizate şi metodele moderne prezentate;
- proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
- dezvoltarea deprinderii de a munci în echipă;
- dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cu elevii;
- organizarea activităţilor instructiv-educative, în funcţie de stilurile de învăţare;
- valorizarea învăţării prin cooperare versus învăţarea tradiţională;
- utilizarea unor mijloace moderne (laptop, video-proiector, flipchartetc) în derularea procesului instructiv-educativ;
- elaborarea în format electronic a metodelor moderne aplicabile pe suportul de text.
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română în scopul sporirii eficienţei lecţiei de specialitate.
Calendarul programului: 2013
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare Power Point.