IV.19. Educarea caracterului
September 16, 2015III.21. Educaţie pentru drepturile omului
September 16, 20151. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă
Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
· Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
· Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
· Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme |
3 |
1 |
2 |
– |
2. Integrare/ Incluziune |
2 |
1 |
1 |
– |
3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului |
5 |
1 |
3 |
1 |
4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat |
4 |
1 |
3 |
– |
5. Metode active de predare |
4 |
1 |
2 |
1 |
6. Ataşamentul şi tehnica Montessori |
2 |
1 |
1 |
– |
7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului. Copilul cu parinti plecati la munca in straintate |
2 |
1 |
1 |
– |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
Calendarul programului
Ziua |
Tema |
Tip de activitate |
I (6 h) |
1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Aşteptări, Norme ( 3 h) Aplicaţii- formator Lazăr M |
Curs |
Aplicaţii |
||
2. Integrare/ Incluziune (2h)- formator Lazăr M Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului ( 1 h)- formator Nitoi O |
Evaluare |
|
Curs |
||
II (8 h) |
3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului (4h)- formator Nitoi Octaviana |
Aplicaţii |
Evaluare |
||
4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat (4h)– formator Lazăr M. |
Curs |
|
Aplicații |
||
III (8 h) |
5. Metode active de predare (4h) – formator: Buican Rodica |
Curs |
Aplicaţii |
||
6. Ataşamentul şi tehnica Montessori (2h) M. Lazăr 7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului. Copilul cu parinti plecati la munca in straintate (2h) –formator: Niţoi Octaviana |
Curs |
|
Aplicaţii |
||
IV (2h) |
Evaluare finală: – formatorii Nitoi O, Lazar M, Buican R |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
– frecvenţă – activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii) |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
· Lazăr Mariana, formator judeţean
· Niţoi Octaviana, formator judeţean