IV.47. Școala altfel. Program personalizat
September 17, 2015OFERTA 2015-2016
September 17, 20151. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale. Acestea nu pot fi formate în întregime prin intermediul disciplinelor şcolare clasice, impunându-se o abordare integrată a curriculumului şcolar. Integrarea curriculară se realizează prin stabilirea unor relaţii clare de convergenţă între cunoştinţe, capacităţi, competenţe, atitudini şi valori care aparţin disciplinelor şcolare distincte, al obiectivelor sau al metodelor .
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizat:
Iniţierea şi înţelegerea corectă a conceptului de transdisciplinaritate,
Formarea competenţelor de proiectare a activităţilor didactice transdisciplinare,
Proiectarea activităţii didactice din perspectiva abordării transdisciplinare
Proiectarea instrumentelor/testelor de evaluare transdisciplinar
Module tematice
· Modulul I – Transdisciplinaritatea – o nouă viziune educaţională
· Modulul II – Curriculum integrat
· Modulul III –Proiectarea activităţilor didactice transdisciplinare
· Modulul III– Evaluarea din perspectivă transdisciplinară
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
|
7h |
2h |
4h |
1h |
|
8h |
2h |
4h |
2h |
|
7h |
2h |
4h |
1h |
|
2 h |
– |
– |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Transdisciplinaritatea – o nouă viziune educaţională |
Curs |
Prof Ovidiu Tănase
Prof. Maria Ochescu
Prof. Daniela Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2.Curriculum integrat
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. Proiectarea activităţilor didactice transdisciplinare |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unei activități didactice din perspectiva abordării transdisciplinare |
2. Resurse umane
Prof. Ochescu Maria, formator județean
Prof. Daniela Samoilă, professor metodist CCD, formator județean
Prof Ovidiu Tănase , formator județean