V.19. EVALUAREA ŞI REGLAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE
October 3, 2012V.21. FORMAREA DE FACILITATORI PENTRU PREVENIREA ABANDONULUI ȘCOLAR
October 3, 20121. Criterii curriculare
Tipul programului:formare şi dezvoltare profesională
Public ţintă:cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:procesul de reformare a sistemului de evaluareactuale, ridicarea calităţii actului de evaluare;
Durata cursului: 32 ore
Planificarea pe stagii de formare/module tematice:
1. Evaluarea competenţelor cheie şi evaluarea rezultatelor elevilor. Cultura evaluări. Profilul evaluării: Delimitări conceptuale; Elemente de noutate în proiectare; Rolul profesorului din perspectiva managementului evaluării la nivelul şcolii; – 4 ore
2.Modalităţi practice de eficientizare a evaluării curente a elevilor în învăţământul gimnazial/liceal: Stimularea evaluării formative; Proiectarea evaluării diagnostice; Utilizarea formativă a rezultatelor evaluării sumative; Metode alternative de evaluare; – 14 ore
3. Relaţia dintre evaluarea curentă şi testarea naţională / examenul de bacalaureat
– 2ore
4. Elemente de noutate în proiectarea evaluărilor/examenelor naţionale:Teza unică, bacalaureat).- 2 ore
5. Evaluare şi autoevaluare;4 ore
6. Evaluare– 6 ore
Curriculum-ul programului:
Scopul:sprijinirea cadrelor didactice în realizarea cu succes a activităţilor presupuse de desfăşurarea procesului de evaluare a performanţelor elevilor în practica şcolară curentă şi în cadrul evaluărilor naţionale;
Obiective:
- înţelegerea/analiza conceptelor cheie din domeniul evaluării şi examinării, a proceselor de schimbare din domeniu;
- informarea cadrelor didactice asupra principiilor de bază care acţionează în procesul evaluării performanţelor elevilor;
- analiza funcţiilor şi formelor specifice evaluării şi examinării din perspectiva diversificării metodelor de evaluare curentă;
- elaborarea de instrumente specifice de evaluare ca model pentru activitatea la clasă şi pentru situaţii de examen.
Activităţi:
- Formarea pe module tematice;
- Dezbateri;
- Ateliere de lucru;
- Evaluare curentă la finalul fiecărei zi de curs;
- Evaluare finală;
Rezultate:formarea a 50 de cadre didactice pe problematica evaluării şi examinării , a proiectării şi planificării procesului de evaluare, a elaborării unor strategii de evaluare; îmbunătăţire actului de evaluare la clasă şi la examenele naţionale; instrumentarea cadrelor didactice în vederea evaluării şi autoevaluării.
Modalităţi de evaluare:portofoliu cu probe de evaluare; chestionare; focus-grup
2. Resurse umane:
- prof. Ochescu Maria – formator naţional, inspector şcolar de specialitate