V.27. MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII- PROIECTAREA DEZVOLTĂRII INSTITUŢIONALE
October 3, 2012V.29. METODE ACTIVE DE ÎNVĂŢARE; ÎNVĂŢAREA PRIN COOPERARE
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: "Mentorat în educaţie"
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) – mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- cunoaşterea şi înţelegerea contextului actual şi a noilor standarde de calitate în conformitate cu care se realizează procesul formării profesionale pentru cariera didactică;
- cunoaşterea şi înţelegerea specificităţii şi particularităţilor activităţilor de mentorat;
- aplicarea cu profesionalism a unor principii şi metode de bază din domeniul mentoratului pentru rezolvarea unor probleme asociate debutului profesional în cariera didactică;
- utilizarea adecvată de criterii, metode standard şi instrumente specifice de evaluare, pentru aprecierea calităţii activităţilor pe care le experimentează debutanţii;
- elaborarea de proiecte profesionale şi/sau de cercetare prin aplicarea inovativă a unor metode cantitative şi calitative;
- dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi aduce contribuţii personale la crearea unei adevărate culturi în domeniul mentoratului pentru cariera didactică.
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Psihosociologia grupului educaţional |
5 |
1 |
3 |
1 |
Educaţia diferenţiată |
5 |
1 |
3 |
1 |
Activităţi de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
întocmirea caietului de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
|
Total |
24 |
4 |
12 |
8 |
CALENDARUL PROGRAMULUI
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 1 h pauză |
Psihosociologia grupului educaţional |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Văduva Mădălina |
2 |
8-14 1 h pauză |
Educaţia diferenţiată |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Văduva Mădălina |
3 |
8-14 1 h pauză |
Activităţi de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Văduva Mădălina |
4 |
8-14 1 h pauză |
Întocmirea caietului de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Văduva Mădălina |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare |
Prezenţă şi implicare |
Teste şi chestionare |
Proiect la una din temele cursului |
2. Resurse umane
- Văduva Mădălina – prof. dr. fizică, grad didactic I; formator județean