OFERTA 2017-2018

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea

Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul școlar 2015-2016 în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.

Durata (nr. total de ore de formare): 16 ore

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

Competențe de planificare și proiectare a demersului didactic;

Competențe de management al procesului de predare-învățare specific clasei pregătitoare;

Competențe de comunicare și relaționare cu elevii;

Competențe de evaluare.

Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr. crt.

Modul

Nr. ore

1.

Proiectare

2

2.

Strategii (desfășurare de proces)

12

3.

Evaluare

2

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (5 h)

8 – 9

1. Proiectare

 

2. Strategii (desfășurare de proces)

Curs

9 - 10

Aplicaţii

10 – 12

Curs

12 - 15

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

2. Strategii (desfășurare de proces)

Curs

10 – 13

Aplicaţii

13 – 15

III (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect didactic

Evaluare

 

Modalități de evaluare: proiecte, portofolii.

2. Resurse umane

Prof. Ionescu Lavinia, formator județean,

Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela, formator județean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei:

Acest program  ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități  prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.

Durata programului:  24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

- Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;

- Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;

- Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.

b. Planificarea modelelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare

4 h

1 h

3 h

 

2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă

4 h

1 h

3 h

 

3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă

4 h

1 h

3 h

 

4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei

4 h

1 h

3 h

 

5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale

6 h

2 h

4 h

 

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

16 h

2 h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activităţii

FormatorI

1.     

(8 ore)

8.00-9.00

 1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină

Curs

Prof. Predisor Daniela

Prof. Mosor Ana- Maria

 

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

2.     

(8 ore)

8.00-9.00

3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs. laudă

4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei

Curs

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

3.     

(8 ore)

8.00-10.00

5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale

Curs

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală.(2 ore)

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

         Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

-Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.

 

2. Resurse umane:

 Prof. Predisor Daniela, CJRAE

Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: personal de conducere , îndrumare şi control

Justificarea ofertei:

Scopul: Abilitarea cadrelor didactice pentru pentru a acţiona responsabil şi profesionist într-un mediu

descentralizat prin integrarea tehnologiei de informare și comunicare în managementul educațional

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • identificarea  variabilelor comunicării  și  a barierelor care  împiedică transmiterea/ receptarea/ înțelegerea corectă a unui mesaj;
  • cunoaşterea principalelor reguli pentru integrarea tehnologiei IT în activitatea didactică;
  • reconstruirea culturii organizaţionale a mediului şcolar prin eficientizarea procesului de comunicare.

 

b. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Clarificarea conceptelor managementului educaţional

 

1

1

 

2. Cunoașterea funcțiilor managementului educațional și aplicarea lor la specificul organizației școlare

 

1

2

 

Evaluare intermediară

 

 

 

1

3. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale

 

2

4

 

4. Aplicarea TIC în Management Educțional

 

2

8

 

Evaluare finala

 

 

 

2

Total

24

6

15

3

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

8 - 13

  1. Clarificarea conceptelor managementului educaţional
  2. Cunoașterea funcțiilor managementului educațional și aplicarea lor la specificul organizației școlare

Teorie + aplicații

Prof. Din Maria Andreea

 

 

 

 

Prof. Burlan Adrian Eugen

II

8 - 13

1. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale

Teorie + aplicații

III

  1. - 13
  1. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale
  2. Evaluare intermediară

Teorie + aplicații + evaluare

IV

8 - 15

1. Aplicarea TIC în Management Educțional

Teorie + aplicații

V

9 - 11

Evaluare finala

evaluare

d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)

Strategii: lucru  în  echipă,  dialog-dezbatere,  prezentări  de  documente  şi  reglementări  din  domeniu, aplicaţii, ateliere de lucru, elaborare de materiale

Modalităţi de evaluare: chestionare, produse finale, portofoliu

Modalităţi de evaluare a activităţilor de curs şi a formatorilor:  chestionar feed-back aplicat la finalul activităţilor de curs

2. Resurse umane:

Prof. Burlan Adrian Eugen, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea

Prof. Din Maria Andreea, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea

 

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar

Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

- Dezvoltarea de competenţe specifice de proiectare a curriculum-ului integrat,

- Dezvoltarea de competenţe specifice de muncă  în echipă, de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale 

- Dezvoltarea de competenţe specifice de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale 

- Dezvoltarea competenţelor transversale

 

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Parteneriate educaționale

4h

2h

2h

Abordarea transdisciplinară a curriculumului

4h

2h

2h

Strategii folosite în context formal și nonformal

7h

2h

5h

Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice

7h

1h

6h

Evaluare finală

2 h

-

-

Total

24 h

h

h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-10.00

Parteneriate educaționale

Abordarea transdisciplinară a curriculumului

Curs

 

 

Prof. Șandru Valeria

 

 

Prof.Samoilă Daniela

 

 

Prof. Din Andreea

10.00-12.00

Aplicații

12.00-14.00

Curs

14.00-16.00

Aplicații

II

( 8 ore)

8.00-10.00

Strategii folosite în context formal și nonformal

Curs

10.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Curs

III

( 6 ore)

8.00-14.00

Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice

Aplicații

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

        Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

 Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

Grafic GANTT de activități specifice pentru Săptămâna Altfel.

Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

 

2.Resurse umane

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD

- prof. Samoilă Daniela, CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea

- prof. Din Maria Andreea, Școala Gimnazială Anton Pann Rm. Vâlcea

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar

Justificarea ofertei: o mare parte din viaţa copilului se va desfăşura în grădiniţă, apoi în şcoală, iar de armonia dintre cele două medii educaţionale depinde mult dezvoltarea sa viitoare

Durata: 24 ore    Curriculum-ul programului:

Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cel primar privind

planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere şi parteneriat cu părinţii în manieră adecvată şi creativă, pentru optimizarea dezvoltării preşcolarului şi şcolarului mic.

a. Competenţe vizate:

  • De a asigura o bună dezvoltare a copiilor din punct de vedere fizic, intelectual, social şi al personalităţii;
  • De a antrena părinţii să-i educe pe copii în a avea încredere în sine, în propria lor valoare;
  • De a stimula şi de a creea mediul propice pentru dezvoltarea copiilor;
  • De a forma capacitatea cadrelor didactice de a consilia părinţii, de a media conflictele ;
  • De a asigura transpunerea eficientă a proiectării consilierii părinţilor în practică;

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică

3 h

1 h

2 h

-

2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor

3 h

1 h

2 h

-

3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor

3 h

1 h

2 h

-

4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT)

3 h

1 h

2 h

-

5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii

4 h

1 h

2 h

1 h

6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului

5 h

2 h

3 h

-

Evaluare finală

3 h

-

-

3 h

Total

24 h

7 h

13 h

4 h

 

b. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

  Tip de

 activitate

Formatori

1.

(6 h)

8-9

9-12

12-13

  13-14

1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică

2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor

curs

aplicaţii

evaluare

 

Prof. Ancuţa Giorgiana

 

 

 

Prof. Comăneci Titina

2.

(6 h)

8-9

9-12

12-13

13-16

3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor

4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT)

curs

aplicaţii

evaluare

3.

(9 h)

8-9

9-12

12-13

13-17

5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii

6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului

curs

aplicaţii

evaluare

4.

(3 h)

9 - 12

Evaluare

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

 Mic ghid educativ-practic pentru părinţi

activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor planificări, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

- elaborare ghid de bune-practici – 10%

Elaborarea unui  ghid care să cuprindă sfaturi practice pentru cadrele didactice, în conformitate cu problematica întâlnită în activitatea cu părinţii şi copiii

 

    

2. Resurse umane

Prof. Ancuţa Giorgiana, ISJ Vâlcea

Prof. Comăneci Titina, Școala Gimnazială Colonie Nuci