1. Criterii curriculare:
Publicul – ţintă public: responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar)
Justificarea ofertei: Responsabilul cu formarea continuă este persoana desemnată de conducerea unităţii de învăţământ să gestioneze activitatea de dezvoltare profesională şi personală a angajaţilor din instituţie. Pe parcursul întregii activităţi colaborează şi este consiliat de către inspectorul pentru dezvoltare profesională al ISJ şi de către profesorul metodist al CCD, responsabil de zonă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Prezentarea legislaţiei în vigoare, a regulamentelor şi metodologiei formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar – 4 ore
2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar – 4 ore
Raportul de activitate al CCD Valcea pe anul şcolar 2014-2015 (sinteză)
Oferta de programe de formare pentru anul şcolar 2015-2016
3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar – 7 ore
Instrumente de lucru în sprijinul activităţii responsabililor cu formarea continuă
c. Calendarul programului:
|
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Prezentarea legislaţiei în vigoare 2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar |
Curs |
Prof. Luca Adrian
Prof. Șandru Valeria
Prof. Ciobanu Dumitru |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 16 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 9 |
3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III |
8 – 9 |
4. Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
IV |
8 – 9 |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
Aplicaţii |
|
9 - 12 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (prezetare Power Point ), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare: Completarea corectă a bazei de date a unităţii şcolare BDISJCCD
2. Resurse umane:
- prof. Luca Adrian, director CCD
- prof. Şandru Valeria, prof. metodist CCD
- prof. Ciobanu Dumitru, prof. metodist CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar
Justificarea ofertei: „Abandonul şcolar este o formă a eşecului şcolar” sau “ieşirea din şcoală în general, indiferent de nivel, fără obţinerea diplomei care să ateste finalizarea studiilor”. Din punct de vedere economic, abandonul şcolar reprezintă un indicator al eficienţei sistemului şcolar; cu cât indicele este mai mic, cu atât sistemul şcolar este mai eficient
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Abandonul şcolar. Profilul facilitatorului |
5 h |
1 h |
4 h |
- |
II. Rolul comunității în prevenirea abandonului școlar |
5 h |
1 h |
4 h |
- |
III. Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
7 h |
2 h |
4 h |
1 |
IV. Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
5 h |
1 h |
4 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
|
|
2 |
Total |
24 |
5 h |
16 h |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8-16 |
Abandonul şcolar. Profilul facilitatorului |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia
Prof. Papuzu Cornelia
Prof. Șandru Valeria
|
II |
8-16 |
Rolul comunității în prevenirea abandonului școlar |
curs aplicaţii evaluare |
|
III |
8-16 |
Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
curs aplicaţii evaluare |
|
IV |
8-11 |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
aplicaţii evaluare |
|
IV |
11-14 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde: Studiu de caz – Prevenirea abandonului școlar, Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
Prof. Grama Aurelia – Colegiul Economic Rm. Vâlcea
Prof. Papuzu Cornelia – Liceul Sanitar Rm. Vâlcea
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare
Justificarea ofertei: Amploarea fenomenului consumului și traficului de droguri la nivelul întregii societăți, numărul crescut de solicitări din partea populației privind serviciile de recuperare din dependența de substanțe psihoactive și codependență prin consiliere, psihoterapie, asistență medicală și socială, precum și necesitatea informării populației privind consecințele acestui fenomen.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Problematica dependenței;
2. Consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență;
3. Integrarea socială și educatională.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Cunoștințe generale despre problematica dependenței |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Substanțele și efectele lor. Legislație internă |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Comunicarea cu adolescenții. |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8 - 16 |
Cunoștințe generale despre problematica dependenței Substanțele și efectele lor Legislație internă |
curs aplicatii |
Prof. Şandru Valeria Prof. Georgescu Maria Prof. Hoidrag Mihaela |
2 |
8 - 16 |
Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8 - 16 |
Comunicarea cu adolescenții. Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. Evaluare finală |
curs aplicaţii evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea și interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (program de consiliere) |
2. Resurse umane:
Prof. Georgescu Maria, coordonator CJAP,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,
Prof. Hoidrag Mihaela, formator județean, Școala Diculești
Partener Hoidrag Traian, psiholog CPECA Vâlcea, formator județean
1. Criterii curriculare:
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională la propunerea Inspectoratului Şcolar
Publicul – ţintă public: profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I
Justificarea ofertei:
Stimularea capacităţilor pedagogice şi sociale de proiectare, realizare, dezvoltare şi finalizare a activităţilor specifice procesului de învăţământ (lecţii, cursuri, seminarii, lucrări practice, ore de dirigenţie; activităţi extraşcolare/cu: elevii, cadrele didactice, părinţii, alţi reprezentanţi ai comunităţii educative; activităţi: manageriale, metodice, de asistenţă psihopedagogică şi socială, de orientare şcolară şi profesională, de consiliere etc.), în condiţii optime, corespunzător contextului intern şi extern existent, pe termen scurt, mediu şi lung
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 5 ore
b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 5 ore
c) Profesorul metodist și inspecția școlară – 5 ore
d) Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional – 5 ore
e) Evaluare – 4 ore
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
2 |
Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ |
Prof. Manea Luminița
Prof. Ciobanu Dumitru |
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris definitivat (modele) |
||
II |
curs |
2 |
Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale |
|
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris gradul II (modele) |
||
III |
Curs |
2 |
Profesorul metodist și inspecția școlară |
|
Activităţi practice |
3 |
Întocmirea raport scris gradul I (modele) |
||
IV
|
Curs |
2 |
Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional |
|
Activităţi practice |
3 |
Definitivarea rapoartelor scrise pentru definitivat, gradul I şi II |
||
V |
Evaluare |
4 |
Portofoliu de evaluare |
|
Curriculum-ul programului:
Scopul: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vede-rea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor şi furnizează competenţele necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deține rol de metodişti în vederea realizării unor inspecţii curente şi speciale cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.
Obiective:
2) dezvoltarea personală şi socioprofesională a cadrului didactic
a) Actualizarea competenţelor de bază (pedagogice, de specialitate);
b) Însușirea de noi competenţe;
c) Aplicarea competenţelor de bază la nivelul didacticii specialităţii/specialităţilor;
d) Iniţierea în utilizarea unor noi strategii, metode, mijloace de predare-învăţare-evaluare;
3) ameliorarea sistemului de formare
a) Favorizarea interdisciplinarității pe fondul valorificării conceptelor de bază;
b) Stimularea cercetării pedagogice/inovației la nivel individual şi în grup/echipă;
c) Aplicarea paradigmelor educaţionale la nivelul şcolii şi al clasei/vezi teoria curriculu-mului; managementul educaţiei;
d) dezvoltarea comportamentelor psihosociale necesare managementului resurselor umane;
4) Cunoaşterea mediului pedagogic şi social
a) Favorizarea relațiilor şcolii cu diferiți agenți sociali: economici, comunitari, culturali, politici etc.;
b) Raportarea sistemului de învăţământ la problematica socio-economică;
c) Adaptarea la schimbările socio-culturale specifice societăţii postindustriale/ informatiza-te;
d) Studierea factorilor psihosociali care influențează comportamentele elevilor
Activităţi: folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice
Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal.
2. Resurse umane:
• prof. Manea Luminița, inspector de specialitate,
• prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabili comisii proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ,responsabili ONG-uri sau asociatii participante la proiecte euroene
Justificarea ofertei: responsabilii comisiilor pentru proiecte europene,cat si reprezentantii asociatilor sau ONG-urilor implicate in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1.Proiectarea și managementul proiectelor europene;
2.Propuneri de succes prin prezentarea concreta, nu teoretica, a cerintelor punctuale de realizarea a unei propuneri plecand de la modul in care propunerile de proiect sunt evaluate de expertii evaluatori;
3.Conducerea activitatilor ce se desfașoara in cadrul unui proiect european.
4.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+
b. Planificarea modulelor tematice
MODULE TEMATICE |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene |
5h |
2h |
2h |
1h |
2. Implementarea proiectelor ERASMUS+ |
18h |
12h |
4h |
2h |
Evaluare |
1 h |
- |
- |
1h |
Total
|
|
14h |
6 h |
4h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene Prezentare proiecte europene si parteneriate strategice |
Curs |
Prof. Matei Marilena Prof.Croitoru Roxana Elena |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+ |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
Curs |
||
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+ Evaluare finală – 2 ore |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 14.30-15.30 |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Realizarea analizei unui proiect european.Metode de implementare si diseminare. Prezentarea orală, teoretică și practică a unei etape de scriere cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
prof. Matei Marilena, Colegiul Energetic Rm. Valcea
prof.Croitoru Roxana Elena, inspector proiecte europene ISJ Valcea