OFERTA 2017-2018

Publicul ţintă vizat: Personalul didactic din învăţământul preuniversitar vâlcean

Justificarea ofertei:

Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi interactive ce vizează cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor TIC în activitățile didactice, contribuind astfel în mod direct la creșterea calității educației în instituțiile școlare vâlcene.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  1. Integrarea instrumentelor TIC în activitatea de la clasă. Îmbunătățirea practicilor și metodelor de predare.
  2. Cunoaşterea şi înţelegerea avantajelor şi limitelor utilizării TIC în activităţile didactice.
  3. Evaluarea rezultatelor învățării prin utilizarea e-portofoliului și a testelor electronice.
  4. Utilizarea TIC, a resurselor educaționale publice și a tehnologiilor web 2.0 în activitățile curriculare și extracurriculare.

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Integrarea eficientă a  TIC în activitatea didactică

5

2

3

 

Resurse multimedia pentru educaţie

6

1

5

 

Evaluarea cu ajutorul TIC

6

1

5

 

Instrumente online pentru educație

5

1

3

1

Evaluare finală

2

     

Total

24

5

16

3

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

8-13

Integrarea eficientă a  TIC în activitatea didactică

curs aplicaţii evaluare

 

Prof. Ochia Florin

 

Prof. Ochia Mădălina

 

Prof. Mărgărita Antoanela

2

8-14

Resurse multimedia pentru educaţie

curs aplicaţii evaluare

3

8-14

Evaluarea cu ajutorul TIC

curs aplicaţii evaluare

4

8-13

Instrumente online pentru educație

curs aplicaţii evaluare

5

9 -11

Evaluare finală

evaluare

 Modalități de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10% prezenţa și implicare

40%, procent repartizat pentru:

frecvenţă - 10% (prezenţă fizică);

activitatea la seminar - 20% (prezenţă activă, dezbateri, studiul de caz, brain - stormingul, aplicaţii);

proiecte, referate, portofolii - 10%

50% (repartizare: scris 30%, oral 20%)

2. Resurse umane

- prof. Ochia Mădălina, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm. Vâlcea

- prof. Ochia Florin, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm. Vâlcea

- prof. Mărgărita Antoanela, ISJ

1. Criterii curriculare

Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate”

Justificarea ofertei:

Perfecţionarea pregătirii profesorilor  debutanți  în vederea  participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

5. Managementul clasei de elevi

6. Managementul carierei didactice

a. Competențe vizate:

 - utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;

- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;

- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;

- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

4

1

3

-

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

4

1

3

-

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4

1

3

-

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

4

1

3

-

5. Managementul clasei de elevi

4

1

3

-

6. Managementul carierei didactice

2

1

1

-

Evaluare finală

2

 

 

 

Total

24

6

16

2

 

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Inspector de specialitate

 

 

 

Profesori metodiști

 

Diaconescu Cristina

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

1. Criterii curriculare:

Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.

Durata : 24 ore

a. Competenţe vizate:

- realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru,

- elaborarea fişelor de încadrare,

- elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,

- folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.

b. Planificarea modulelor:

1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru - 4 ore;

2. Încadrarea cu personal didactic - 4 ore;

3. Elaborarea deciziilor - 4 ore;

4. Mapa directorului - 5 ore;

5. Norme metodologice pentru completarea machetelor - 5 ore;

6. Evaluare - 2 ore.

c. Calendarul programului:

Ziua

Orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (8 h)

8 – 9

1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru

2. Încadrarea cu personal didactic

Curs

 

 

 

Prof. Jipescu Ana

 

 

Prof. Dumbrăvescu Dumitru

 

 

 

Prof. Statie Silviu

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Elaborarea deciziilor

4. Mapa directorului

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

III(8 h)

8 – 10

5. Norme metodologice pentru completarea machetelor

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (4h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

 

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa

si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect specific

2. Resurse umane:

-   Prof. Jipescu Ana, ISJ

-   Prof. Dumbrăvescu Dumitru, ISJ

-   Prof. Statie Silviu, ISJ

1. Criterii curriculare

Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele naturii”

Justificarea ofertei:

Perfecţionarea pregătirii profesorilor  debutanți  în vederea  participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

5.Managementul clasei de elevi

6. Managementul carierei didactice

a. Competențe vizate:

 - utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;

- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;

- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;

- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Inspector specialitate

 

 

 

 

Profesori metodisti

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

 

 

 

 

 

Prof.Diaconescu Cristina

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

1. Criterii curriculare

Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”

Justificarea ofertei:

Perfecţionarea pregătirii profesorilor  debutanți  în vederea  participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

5. Managementul clasei de elevi

6. Managementul carierei didactice

a. Competențe vizate:

 - utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;

- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;

- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;

- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

4

1

3

-

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

4

1

3

-

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4

1

3

-

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

4

1

3

-

5. Managementul clasei de elevi

4

1

3

-

6. Managementul carierei didactice

2

1

1

-

Evaluare finală

2

 

 

 

Total

24

6

16

2

 

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Inspector de specialitate

 

 

 

Profesori metodiști

 

Diaconescu Cristina

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

2. Resurse umane

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea