1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele
Justificarea ofertei: Tot mai mult sistemul de învățământ se adaptează nevoilor reale ale elevilor și societății, astfel încât este tot mai necesară o abordare flexibilă și creativă a relațiilor dintre cadrele didactice –elevi-părinți. Legislația în domeniu este și ea abundentă și se schimbă destul de rapid. Pregătirea teoretică cadrelor didactice pentru concursuri și examene trebuie însoțită și de o activitate practică bazată pe acumularea de experiență consistentă și utilă și după susținerea wexamenelor. Comunicarea didactică de exemplu, are numeroase structuri teoretice, existând o abundentă literatură în domeniu, însă este nevoie și de exersarea practică, de identificarea unui stil personal de comunicare și de operare cu mecanisme adaptative la variate situații întâlnite la nivelul clasei de elevi.
SCOPUL cursului este de a pune în relație cunoștințele teoretice cu activitatea cadrului didactic în relația concretă cu elevii.
OBIECTIVELE PRINCIPALE:
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- aplicarea strategiilor necesare optimizării şi modernizării managementului clasei de elevi prin promovarea metodelor şi tehnicilor moderne de instruire
- comunicarea şi relaţionarea profesională cu elevii și familiile acestora
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
11 |
3 |
7 |
1 |
2. Strategii, metode, tehnici, procedee de lucru cu parintii si elevii |
11 |
3 |
7 |
1 |
Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
14 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
15-19 |
1.Legislație și teorii cu privire la managementul clasei de elevi |
Teorie + aplicații 1h+ 3h |
Prof. Mosor Ana-Maria
Prof. Predișor Daniela |
II |
15-19 |
2. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
Teorie + aplicații 2 h+ 2h |
|
III |
15-19 |
3. Identificarea și analiza stilului managerial 4. strategii specifice managementului clasei de elevi |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h Teorie 1 h |
|
IV |
15-19 |
5. Comunicarea didactica |
Teorie + aplicații 1 h+ 3 h |
|
V |
16-19 |
6. relația intre scopul managementului clasei și metiodele selectate |
1h+ 2h |
|
VI |
16-19 |
7.Proiectarea activității de management al clasei |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h |
|
VII |
15-17 |
Evaluare finala |
Evaluare- 2 h |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluarea intermediară Modulul I- susținerea unui exercițiu de prezentare a unei competențe utile in managementul clasei de elevi.
Evaluare intermediară modulul II- prezentarea comparativă a două strategii de management al clasei de elevi
Evaluare finală:
Tema portofoliu:
Descrierea unei strategii de intervenție pentru clasa de elevi aflați în risc de abandon școlar în comparație cu strategia de intervenție pentru clasa de elevi în care sunt integrați copii cu CES
2. Resurse umane
- Prof. Predisor Daniela, CJRAE
- Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
I.1. Management educațional strategic |
Cadre didactice |
prof. Bică Andra prof. Luca Adrian prof. Șandru Valeria prof.Samoilă Daniela Mihaela Prof. psiholog Banu Denise Prof. Ochescu Maria |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
I.2. Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a |
cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar |
formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017 |
Prof. metodist Valeria Șandru |
I.3. Învățarea științelor – abordări metodologice moderne |
personal didactic cu specializarea fizică, chimie, biologie |
prof. Ionescu Gabriela prof. Marin Badea - Laurențiu
|
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
II.1. Comunicare în limba engleză |
Cadre didactice și personal didactic auxiliar |
Prof. Stăncuț Ioana Prof. Militaru Maria Magdalena Prof. Împăratu Lăcrămioara Prof. Ilina Ozana Mirela |
Prof. metodist Ciobanu Dumitru
|
II.2. Strategii didactice de promovare a mediului educațional |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Profesori metodisti CCD |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.1 Aria curriculară ”Limbă și comunicare” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.2. Aria curiiculară ”Matematică și științele naturii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.3. Aria curriculară ”Om și societate” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate” |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.4. Aria curriculară ”Arte” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.5. Aria curriculară ”Educație fizică și sport” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.6. Aria curiiculară ”Tehnologii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.7. Învățământ primar și preprimar |
profesori debutanți din învățământul primar și preprimar |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.2. Program de formare pentru pregătirea cadrelor didactice încadrate cu statut de suplinitor în vederea participării la concursul național de ocupare a posturilor vacante din învățământul preuniversitar |
profesori încadrați în anul școlar 2017 /2018 cu statut de suplinitor |
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea - prof. Șandru Valeria, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.3. Dezvoltarea competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare / ocupare a posturilor vacante |
cadre didactice din învățământul preuniversitar
|
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.4. Program de formare a evaluatorilor pentru probele practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clasă |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.5. Program de formare a metodiștilor ISJ |
cadre didactice din învățământul preuniversitar metodiști ISJ
|
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.6. Programe de formare tematice III. 6.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru predarea în programul ”A doua şansă” |
cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal auxiliar |
Prof. Păuşescu Ioana Consuela Prof. Becheru Ramona Florentina |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.2. Abilităţi de prevenire a absenteismului şi creştere a participării şcolare |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal; |
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela Prof. Popa Emil
|
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6. 3. Abordarea integratoare a egalității de șanse |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Şandru Valeria, Prof. Georgescu Alina Prof. Faităr Cristian - Cosmin |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6. 4.Comunicarea eficientă în mediul educațional |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof.Preoteasa Ana Maria prof. Gherghinoiu Elena Mihaela
|
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.5. Comunicarea – factor esențial în reușita școlară |
cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar |
Prof. Onogea Ioan Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.6. Consiliere şi orientare |
cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi |
Prof. Şandru Valeria Prof. Banu Denise |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.7. Consiliere pentru educație timpurie |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Prof. Bică Andra prof. Din Maria Andreea |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.8. Curriculum la decizia şcolii |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Bică Andra prof. Ulmeanu Laurențiu prof. Samoilă Daniela Mihaela |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.9. Logopedia în școli și gradinițe |
cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în şcolile de masă |
Logoped Lazăr Mariana Logoped Ohîi Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.10. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră |
Profesori diriginți/ învățători/ educatoare – toate nivelele de învăţământ |
prof. Nicula Florentina Cristina prof. Șandru Valeria |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.11. Dezvoltarea abilităţilor emoţionale la şcolarul mic |
Cadrele didactice, consilieri şcolari |
Prof. Nichita Ligia Prof. Lupu Daniela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.12. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră |
cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice |
Prof. Apostol Doinița Prof. Șandru Valeria Prof. Stroescu Laura |
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.13. Dezbatere, oratorie și retorică |
cadre didactice care vor sa predea opţionalul ”Dezbatere, oratorie şi retorica” sau să înfiinţeze un club de bate |
Prof.Cioinică Maria Prof.Cioinică Constantin |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate |
profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane |
prof. Luca Adrian prof. Ulmeanu Dan Laurențiu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.15. Didactica învăţământului preșcolar |
cadre didactice din învăţământul preşcolar |
Prof. Ancuţa Giorgiana Prof. Bondoc Luminiţa |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.16. Didactica pentru învăţământul primar |
învăţători debutanți, suplinitori sau titulari |
Prof. Şandru Valeria Prof. Onogea Ioan Prof. Predișor Corina |
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.17. Egalitatea de gen și stilul de viață sănătos |
cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Prof. Șandru Valeria Prof. Petrescu Angela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.18. Elemente de didactică modern a geografiei pentru debutul în cariera didactică |
profesori care predau disciplina GEOGRAFIE din învăţământul preuniversitar (învǎṭǎmânt primar, gimnazial, liceal) |
Prof. dr. Pârvulescu Emil Prof. Pârvulescu Mihaela Prof. Onogea Ioan
|
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.19. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic |
profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic |
Prof. Manea Luminița Prof. Ciobanu Dumitru |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.20. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES ( dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă |
cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educative speciale (CES) în școlile speciale precum si în şcolile de masă |
Prof. Nițoi Octaviana Prof. Vlădescu Anca Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.21. Intervenții educaționale în orientarea școlară și profesională a elevilor |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Şandru Valeria Prof. Georgescu Maria Prof. Mărgărita Elena Antoanela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică |
Personalul didactic din învăţământul preuniversitar vâlcean |
Prof. Ciochină Luisa Prof. Farcaşanu Antoanela Prof. Şandru Valeria |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.23. NOILE MEDIA ÎN DEZVOLTAREA COMPORTAMENTULUI TINERILOR |
profesori din învăţămantul preuniversitar |
Prof. Diaconescu Cristina Prof. Vlăsceanu Lorena Erika |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.24. ȘCOALA INCLUZIVĂ - ȘCOALĂ PENTRU TOȚI |
cadre didactice și personal didactic auxiliar |
prof. Şandru Valeria prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.25. Educaţie financiară și antreprenorială |
cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Prof. Şandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela Prof. Din Maria Andreea |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.26. Educaţie pentru drepturile omului |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.27. Educație multiculturală în școală |
cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal |
Prof. Bică Andra Prof. Samoilă Daniela Mihaela prof. Tănase Ovidiu |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.28. Integrarea profesională de succes a cadrelor didactice prin activitatea de mentorat |
Cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Ochia Florin Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.29. Strategii creative pentru managementul clasei |
Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana - Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.30. Leadership managerial eficient, premiză a asigurării calității serviciilor educaționale din şcoala ta |
Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director |
Prof. Adina Dobrete Prof. Mihai Fârtat Prof. Doru Dumbrăvescu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.31. Management administrativ și dezvoltare instituțională |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Bică Andra Prof. Şandru Valeria Prof. Luca Adrian |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.32. Evoluția în cariera didactică |
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.33. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar |
administratori financiari |
ec. Oprescu Georgeta ec. Fulgescu Luminița |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.34. Manager de proiect |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Bică Andra Prof. Croitoru Elena Roxana Prof. Şandru Valeria |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.35. Management prin obiective - competenţe necesare coordonatorilor de proiecte şi programe educative |
cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe |
Prof. Trăistaru Gabriela Prof. Împăratu Lăcrămioara |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.36. Managementul resurselor umane în învăţământul preuniversitar |
cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar |
Prof. Jipescu Ana Prof. Dumbrăvescu Dumitru Prof. Statie Silviu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.37 Integrarea TIC în activitatea didactică |
Personalul didactic din învăţământul preuniversitar |
prof. Ochia Mădălina Prof. Ochia Florin Prof. Mărgărita Antoanela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.38. Practici inovative în predarea limbii române |
Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal |
prof. Preda Elena Gabriela prof. Stanca Mariana Lelia prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.39. Mijloace moderne şi creativitate în educaţia religioasă |
profesori de religie |
Prof. Popescu Romeo Prof. Ionescu Daniela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.40. Modernizarea practicilor pedagogice în predarea-învăţarea limbii franceze ca limbă străină |
Profesori de franceza; viitori candidati la examenul de titularizare
|
Prof. Dumitrescu Valeria Prof. Împăratu Lăcrămioara |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.41. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic |
responsabili comisii proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ,responsabili ONG-uri sau asociatii participante la proiecte euroene |
prof. Matei Marilena prof.Croitoru Roxana Elena |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.42. Perfecționarea profesorilor metodiști din învățământul tehnic și elemente de Tehnologia informării și comunicării |
profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I
|
prof. Manea Luminița prof. Ciobanu Dumitru |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.43. Prevenirea consumului de droguri |
cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare |
Prof. Georgescu Maria Prof. Şandru Valeria Prof. Hoidrag Mihaela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.44. Rolul facilitatorului în prevenirea abandonului școlar |
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.45. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare |
responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar) |
prof. Luca Adrian prof. Şandru Valeria prof. Ciobanu Dumitru |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.46. Strategii didactice moderne de predare - învățare |
cadrele didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. metodist Samoilă Daniela Mihaela Prof. metodist Șandru Valeria Prof. Purice Corina |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.47. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor |
cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar |
Prof. Ancuţa Giorgiana Prof. Comăneci Titina |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.48. Școala altfel – program pentru dezvoltarea abilităților de viață la elevi |
responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar |
prof. Șandru Valeria prof. Samoilă Daniela prof. Din Maria Andreea |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.49. Tehnologii de informare și comunicare în managenetul educațional |
personal de conducere, îndrumare şi control |
Prof. Din Maria Andreea Prof. Burlan Adrian Eugen |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.50 Kit de instrumente practice in disciplinarea pozitiva a clasei de elevi |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Predisor Daniela, CJRAE Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE |
Prof. metodist Valeria Șandru |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
IV.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare |
cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea |
Prof. Ionescu Lavinia Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
IV.2. Formare utilizatori de aplicație CONCRET - Banca națională de date a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar |
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar) |
prof. Șandru Valeria prof. Ciobanu Dumitru informatician Nedica Monica informatician Dăscălete-Burtea Alexandru Constantin |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
IV.3. Management și consiliere pentru cariera didactică |
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria insp. Apostol Doinița |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
IV.4. Strategia anticorupție în educație |
personal didactic din învăţământul preuniversitar |
formatori autorizaţi MENCS prof. Șandru Valeria prof. Samoilă Daniela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
DENUMIREA CURSULUI |
Taxa |
Grup țintă |
Responsabil |
V.1. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar- 40 ore (10 credite) |
270 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ |
Prof. Șandru Valeria |
V.2. Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate- 60 ore(15 credite) |
300 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
|
V.3. Formator - cod COR 242401- 30 ore |
300 lei |
Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale |
|
V.4. Educație non formală pentru o școală Altfel- 60 ore(15 credite) |
300 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
|
V.5. Leadership si management in organizatiile scolare- 120 ore (30 credite) |
420 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, studii superioare |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Responsabil |
V.1. Simpozionul Național, “Educație și cultură financiară”, ediția a V-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria |
V.2. Simpozionul Național ”Promovarea activităților de practică pedagogică – factor determinant al învățământului european”, ediția a VIII-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
|
V.3. Work-shop tematic ”Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
|
V.4. Work-shop tematic ”Management și consiliere pentru cariera didactică” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) - mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Complexitatea profesiei didactice: noi roluri și competențe |
6 |
1 |
4 |
1 |
Mentoratul și problematica sa actuală |
5 |
1 |
4 |
|
Dezvoltarea programului de mentorat |
5 |
1 |
4 |
|
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
6 |
1 |
4 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
|||
Total |
24 |
4 |
16 |
4 |
CALENDARUL PROGRAMULUI
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 |
Complexitatea profesiei didactice: noi roluri și competențe |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina
Prof. Mărgărita Antoanela
Prof. Ochia Florin |
2 |
8-13 |
Mentoratul și problematica sa actuală |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-13 |
Dezvoltarea programului de mentorat |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
8-14 |
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
9 -11 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalități de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru: |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,
Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,
Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,
Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale
Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,
Deschidere față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Modele de educație multiculturală |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
5h |
2 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
7 h |
15 h |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Ulmeanu Laurențiu
Prof. Dana Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Modele de educație multiculturală 4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezența și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una” |
2.Resurse umane
- prof. Bică Andra, ISJ
- prof. Samoilă Daniela Mihaela, CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea
- prof. Ulmeanu Laurențiu, ISJ Vâlcea
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8,00-14,00 |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2. Drepturile copilului |
curs aplicatii |
Prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria Prof. Luca Adrian
|
2 |
8,00-16,00 |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8,00-16,00 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO 5. Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
prof. Bică Andra, ISJ Vâlcea
prof. Luca Adrian, CCD Vâlcea
prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD