II.16. Didactica pentru învăţământul primar
October 25, 2016II.18. Didactica şi metodica ştiinţelor socio-umane
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale.
Durata: 24 ore
a. Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;
Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;
Cunoașterea unor programe de educație pentru sănătate care pot contribui la dezvoltarea unui comportament sănătos de viață;
Proiectarea de activități cu specific pentru un stil de viață sănătos.
Module tematice
Modulul I – Stil de viață sănătos
Modulul II – Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli
Modulul III – Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos
b. Planificarea moduleler tematice
|
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
|
Stil de viață sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
|
Programede educaţie pentru sănătate în şcoli |
8h |
2h |
4h |
2h |
|
Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viața sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
|
Evaluarea finală |
2 h |
– |
– |
2h |
|
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
h |
c. Calendarul programului
|
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
|
I (7 ore) |
8.00-9.00 |
1. Stil de viață sănătos.
|
Curs |
Prof.Petrescu Angela
Prof. Șandru Valeria |
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
|
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
|
12.00-13.00 |
Curs |
|||
|
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
|
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
|
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2.Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli
|
Curs |
|
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
|
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
|
12.00-13.00 |
Curs |
|||
|
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
|
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
|
III (7 ore) |
8.00-10.00 |
3. Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos |
Curs |
|
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
|
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
|
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
|
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unui plan de acțiune din perspectiva abordării stilului de viață sănătos. |
2. Resurse umane
Prof. Petrescu Angela, formator județean
Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean


