III.8. Educația STE(A)M în învățământul primar
November 15, 2023III.10. Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului
November 15, 20231. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare se adresează în primul rând cadrelor didactice din şcolile cuprinse în strategia judeţeană privind accesul la educaţie al grupurilor dezavantajate, pentru a dezvolta profesional personalul didactic, astfel încât să adopte un comportament incluziv şi o atitudine reflexivă, să creeze un mediu educaţional prietenos şi să promoveze echitatea în educaţie, dar și cadrelor didactice interesate de adaptarea procesului de predare-învățare-evaluare în sistem integrat.
Respectare principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de proiectare diferenţiată, ca act de comunicare.
2. Listarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
3. Exersarea şi perfecţionarea deprinderilor practice de aplicare eficientă a instrumentelor de lucrul cu copiii cu CES ( programa adaptată, PIP, descriptori de performanţă)
4. Proiectarea, realizarea şi utilizarea materialelor/ mijloacelor de predare-învăţare-evaluare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education; zoom, classroom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Educaţia incluzivă în context international |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Principiile unei şcoli incluzive de succes |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Ghidul de incluziune; elaborarea unei schiţe de proiect de dezvoltare şcolară |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Tema 5 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Educaţia incluzivă în context international |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 2 Principiile unei şcoli incluzive de succes |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15 |
Tema 3 Ghidul de incluziune; elaborarea unei schiţe de proiect de dezvoltare şcolară
|
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 4 Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP Tema 5 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Prezentarea unui studiu de caz cu un subiect de la clasă aflat în dificultate
2. Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP, cu respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– Prof. dr. Dicu Sevastia Lizuca, profesor itinerant de sprijin CȘEI Băbeni, doctorat, certificat formator ANC (CNFPA)
– prof. Căpățâna Maria Magdalena, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA). Formator național
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD