1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale. Egalitatea între femei şi bărbaţi este un drept fundamental, o valoare comună a UE, şi o condiţie necesară pentru realizarea obiectivelor UE de creştere economică, ocuparea forţei de muncă şi a coeziunii sociale.
Durata: 24 ore
a. Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
Module tematice
- Egalitatea de gen
– Stilul de viață sănătos
- Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Egalitatea de gen |
7h |
2h |
4h |
1h |
Stil de viață sănătos |
8h |
2h |
4h |
2h |
Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
Evaluarea finală |
2 h |
- |
- |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
|
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (7 ore) |
8.00-9.00 |
1. Egalitatea de gen.
|
Curs |
Prof.Petrescu Angela
Prof.Șandru Valeria |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2. Stilul de viață sănătos
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (7 ore) |
8.00-10.00 |
3. Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos; referat sau eseu despre egalitatea de gen și stilul de viață sănătos și egalitatea de gen. |
2. Resurse umane
- Prof. Petrescu Angela, Liceul Tehnologic Henri Coandă
- Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: învăţători debutanți, suplinitori sau titulari
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
1 h |
4 h |
1 |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
5 ore |
16 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Insp. Onogea Ioan
Prof. Predișor Corina
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acope-rirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, ne-voile de formare ca urmare a sesiunii, ana-liza punctelor slabe in vederea transfor-marii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui por-tofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,
- Prof. Onogea Ioan, ISJ Vâlcea
- Prof. Predișor Corina, Școala Gimnazială Achim Popescu Păușești Măglași
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei: Curriculumul pentru învăţământul preprimar presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar privind
planficarea, proiectarea, desfăşurarea și evaluarea activităţilor instructiv-educative din grădiniță.
a. Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
2. Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale ;
3. Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului;
4. Asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Integrarea curriculară. |
4 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Elaborarea planificării anuale/săptămânale /zilnice. |
3 h |
1 h |
3 h |
- |
4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice. |
5 h |
1 h |
4 h |
1 h |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observații psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
4 h |
1 h |
2 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
14 h |
4 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1.Noțiuni științifice privind didactica specialității.
2. Integrarea curriculară.
|
curs aplicaţii evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Bondoc Luminiţa |
2. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. 4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
curs aplicaţii
evaluare |
|
3. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari 6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – 20% proiecte, referate, portofolii – 10% |
Elaborarea unei fișe de observații psihopedagogice pentru un copil din grupă și a două modele de fișe de evaluare cognitivă. |
2.Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane
Justificarea ofertei : rezultatele obţinute de tinerele cadre didactice la examenele de titularizare, respectiv pentru obţinerea gradelor didactice fac necesară o pregătire psihopedagogică suplimentară, formarea iniţială pe acest aspect al carierei didactice prezentând deficienţe majore; necesitatea ca, în special tinerele cadre didactice să obţină informaţii şi să-şi formeze competenţe adecvate pentru a fi capabile să-şi planifice cariera, de a identifica oportunităţile pe care le poate oferi cariera didactică;
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1. Elabora documente de planificare şi proiectare didactică şi a altor documente curriculare, utilizând corect conceptele specifice analizei structurale şi generativ-funcţională a curriculumului;
2. Utiliza strategii didactice capabile să satisfacă exigenţele unui învăţământ modern bazat pe competenţe, pe integrarea elementelor de evaluare, a elementelor TIC şi a principiilor educaţiei incluzive;
3.Utiliza resurse şi instrumente adecvate în vederea unui management eficient al carierei didactice prin parcurgerea etapelor cadrului legal
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL |
7h |
2h |
4h |
1h |
PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT |
8h |
2h |
4h |
2h |
3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC |
7h |
2h |
4h |
1h |
Evaluare finala |
2 h |
- |
- |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. .CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL |
Curs |
Prof. Luca Adrian Prof. Ulmeanu Laurențiu
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
2. PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Realizarea unui portofoliu didactic |
2. Resurse umane
Formatori:
prof. Luca Adrian, director CCD, formator județean
prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, inspector școlar, formator județean
1.Criterii curriculare
Public - ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Comunicarea in dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
3h |
1 |
2 |
|
Argumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Contrargumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Formatul WS |
9h |
3 |
6 |
|
Arbitrajul în dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Evaluare finala |
2 h |
|
|
2h |
Total |
24h |
7 |
15 |
2 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h)
|
8 - 11 |
Comunicarea in dezbateri |
Curs Aplicații |
Prof. Cionică Maria
Prof. Cioinică Constantin |
11 – 14 |
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
Curs Aplicații |
||
14 – 16 |
Argumentare |
Curs Aplicații |
||
II ( 8 h) |
8 - 10 |
Contrargumentare |
Curs Aplicații |
|
10 – 16 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 11 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
|
11 - 14 |
Arbitrajul în dezbateri |
Curs Aplicații |
||
IV (2h) |
13.00 – 14.00 |
Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. |
2. Resurse umane:
- Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
- Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu