1.Criterii curriculare
Public - ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Comunicarea in dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
3h |
1 |
2 |
|
Argumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Contrargumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Formatul WS |
9h |
3 |
6 |
|
Arbitrajul în dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Evaluare finala |
2 h |
|
|
2h |
Total |
24h |
7 |
15 |
2 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h)
|
8 - 11 |
Comunicarea in dezbateri |
Curs Aplicații |
Prof. Cionică Maria
Prof. Cioinică Constantin |
11 – 14 |
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
Curs Aplicații |
||
14 – 16 |
Argumentare |
Curs Aplicații |
||
II ( 8 h) |
8 - 10 |
Contrargumentare |
Curs Aplicații |
|
10 – 16 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 11 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
|
11 - 14 |
Arbitrajul în dezbateri |
Curs Aplicații |
||
IV (2h) |
13.00 – 14.00 |
Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. |
2. Resurse umane:
- Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
- Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
Publicul ţintă vizat: cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Ziua |
Orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
|
|
Curs |
Prof. Apostol Doinița Prof. Șandru Valeria Prof. Stroescu Laura |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice 4. Planul de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV (4h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi videoproiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa și implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
- Prof. Apostol Doinița, inspector școlar DRU,
- Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD Vâlcea,
- Prof. Stroescu Laura, profesor Școala Gimnazială nr. 10 Râmnicu Vâlcea,
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadrele didactice, consilieri şcolari
Justificarea ofertei: O personalitate armonioasă, cu un înalt nivel al inteligenţei emoţionale se dezvoltă prin formarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada şcolarităţii. Prin această activitate urmărim diseminarea în rândul cadrelor didactice a exemplelor de bună practică privind competenţele emoţionale şi sociale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii-evaluare |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
4 |
1 |
3 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
4 |
2 |
2 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
8 |
3 |
5 |
Dezvoltarea abilităţilor socio emoţionale la copii şi adolescenţi |
6 |
2 |
4 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
Total |
24 |
8 |
14 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-17 |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
curs aplicaţii |
Prof. Nichita Ligia
Prof. Lupu Daniela |
2 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
curs aplicaţii evaluare |
||
3 |
9-17 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9-17 |
Dezvoltarea abilităţilor socio- emoţionale la copii şi adolescenţi |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
10-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Nichita Ligia, Liceul Tehnologic Henri Coandă Rm. Vâlcea
Prof. Lupu Daniela, CJRAE
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Profesori diriginți/Învățători/educatori – toate nivelele de învăţământ
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
5 |
1 |
3 |
Cadrul legislativ al profesiei |
2 |
2 |
- |
Organizarea activităţii de dirigenție |
8 |
2 |
6 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
- |
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-16 |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
curs aplicaţii |
Prof. Nicula Florentina Cristina Prof. Șandru Valeria |
2 |
Cadrul legislativ al profesiei |
curs aplicaţii |
||
3 |
9-17 |
Organizarea activităţii dirigenție |
curs aplicaţii |
|
4 |
9-14 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
curs aplicaţii |
|
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
prof. Nicula Florentina Cristina – director CJRAE Vâlcea
prof. Șandru Valeria – CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în şcolile de masă
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Justificarea ofertei: : Scopul cursului este să ofere formabililor abilități de depistare a copiilor cu tulburari de limbaj și orientarea acestora către cabinetele logopedice. Pentru recuperarea-compensarea limbajului oral, citit și scris, un rol important îl deține familia pentru continuarea activităților în afara școlii. Familia are nevoie de consiliere și de o atentă monitorizare. De asemenea, se cere o abordare diferențiată a copiilor cu tulburări de vorbire în cadrul activităților didactice de la clasă. Politicile incluzive actuale oferă copiilor cu cerinţe educaţionale speciale șanse crescute de a învăța în şcoala de masă. De cele mai multe ori copiii cu cerințe educaționale prezintă și tulburări de limbaj. Ei reprezintă întotdeauna o prioritate pentru cabinetele logopedice și au nevoie de documente personalizate ce pot fi construite doar în echipă cu profesorul clasei și cu familia.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
- Proiectarea, conducerea şi realizarea actului logopedic, ca act de comunicare
- Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
- Deschidere faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Logopedia în școli și grădinițe. - Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj |
1 |
1 |
- |
- |
3. Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului.
|
6 |
3 |
3 |
- |
4. Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și începerea activităților. |
3 |
1 |
2 |
- |
5. Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate. |
3 |
1 |
2 |
- |
6. Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. |
3 |
1 |
2 |
1/2h |
7. Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
4 |
1 |
2 |
1/2h |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
9 |
12 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 - 13 |
1. Logopedia în școli și grădinițe. - Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. |
Teorie + aplicații |
Lazăr Mariana
Ohîi Maria |
II |
8 - 13 |
2. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj |
Teorie + aplicații |
|
III |
8 - 13 |
3. Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului.
Alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a copiilor şi care nu sunt consecutive dizabilităţii mentale: autism / Sindrom Asperger, educaţie timpurie şi tratament în diferite cazuri de dizabilități |
Teorie + aplicații + evaluare intermediara |
|
IV |
8 - 15 |
4. Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și înc 5. Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate eperea activităților. 6. Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea- compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 7. Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 - 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
|
Sustinere proiecte, portofolii: 1.Planificarea unei lecţii, pentru o clasa care are integrat copil cu CES și tulburări de limbaj. 2.Prezentarea schiței unei activități de consiliere a părinților în vederea continuării activităților logopedice și acasă. |
2. Resurse umane