Publicul ţintă vizat: cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Ziua |
Orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
|
|
Curs |
Prof. Apostol Doinița Prof. Șandru Valeria Prof. Stroescu Laura |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice 4. Planul de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV (4h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi videoproiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa și implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
- Prof. Apostol Doinița, inspector școlar DRU,
- Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD Vâlcea,
- Prof. Stroescu Laura, profesor Școala Gimnazială nr. 10 Râmnicu Vâlcea,
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadrele didactice, consilieri şcolari
Justificarea ofertei: O personalitate armonioasă, cu un înalt nivel al inteligenţei emoţionale se dezvoltă prin formarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada şcolarităţii. Prin această activitate urmărim diseminarea în rândul cadrelor didactice a exemplelor de bună practică privind competenţele emoţionale şi sociale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii-evaluare |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
4 |
1 |
3 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
4 |
2 |
2 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
8 |
3 |
5 |
Dezvoltarea abilităţilor socio emoţionale la copii şi adolescenţi |
6 |
2 |
4 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
Total |
24 |
8 |
14 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-17 |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
curs aplicaţii |
Prof. Nichita Ligia
Prof. Lupu Daniela |
2 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
curs aplicaţii evaluare |
||
3 |
9-17 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9-17 |
Dezvoltarea abilităţilor socio- emoţionale la copii şi adolescenţi |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
10-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Nichita Ligia, Liceul Tehnologic Henri Coandă Rm. Vâlcea
Prof. Lupu Daniela, CJRAE
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Profesori diriginți/Învățători/educatori – toate nivelele de învăţământ
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
5 |
1 |
3 |
Cadrul legislativ al profesiei |
2 |
2 |
- |
Organizarea activităţii de dirigenție |
8 |
2 |
6 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
- |
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-16 |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
curs aplicaţii |
Prof. Nicula Florentina Cristina Prof. Șandru Valeria |
2 |
Cadrul legislativ al profesiei |
curs aplicaţii |
||
3 |
9-17 |
Organizarea activităţii dirigenție |
curs aplicaţii |
|
4 |
9-14 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
curs aplicaţii |
|
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
prof. Nicula Florentina Cristina – director CJRAE Vâlcea
prof. Șandru Valeria – CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în şcolile de masă
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Justificarea ofertei: : Scopul cursului este să ofere formabililor abilități de depistare a copiilor cu tulburari de limbaj și orientarea acestora către cabinetele logopedice. Pentru recuperarea-compensarea limbajului oral, citit și scris, un rol important îl deține familia pentru continuarea activităților în afara școlii. Familia are nevoie de consiliere și de o atentă monitorizare. De asemenea, se cere o abordare diferențiată a copiilor cu tulburări de vorbire în cadrul activităților didactice de la clasă. Politicile incluzive actuale oferă copiilor cu cerinţe educaţionale speciale șanse crescute de a învăța în şcoala de masă. De cele mai multe ori copiii cu cerințe educaționale prezintă și tulburări de limbaj. Ei reprezintă întotdeauna o prioritate pentru cabinetele logopedice și au nevoie de documente personalizate ce pot fi construite doar în echipă cu profesorul clasei și cu familia.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
- Proiectarea, conducerea şi realizarea actului logopedic, ca act de comunicare
- Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
- Deschidere faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Logopedia în școli și grădinițe. - Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj |
1 |
1 |
- |
- |
3. Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului.
|
6 |
3 |
3 |
- |
4. Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și începerea activităților. |
3 |
1 |
2 |
- |
5. Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate. |
3 |
1 |
2 |
- |
6. Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu tulburări de limbaj. |
3 |
1 |
2 |
1/2h |
7. Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
4 |
1 |
2 |
1/2h |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
9 |
12 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 - 13 |
1. Logopedia în școli și grădinițe. - Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme. |
Teorie + aplicații |
Lazăr Mariana
Ohîi Maria |
II |
8 - 13 |
2. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj |
Teorie + aplicații |
|
III |
8 - 13 |
3. Tulburările de limbaj și influența acestora asupra comportamentului și personalității copilului.
Alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a copiilor şi care nu sunt consecutive dizabilităţii mentale: autism / Sindrom Asperger, educaţie timpurie şi tratament în diferite cazuri de dizabilități |
Teorie + aplicații + evaluare intermediara |
|
IV |
8 - 15 |
4. Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj. Arondarea școlilor la cabinetele logopedice. Programarea și înc 5. Rolul logopedului în școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate eperea activităților. 6. Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea- compensarea copilului cu tulburări de limbaj. 7. Abordarea logopedică a copilului cu cerințe educaționale speciale integrat în școala de masă |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 - 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
|
Sustinere proiecte, portofolii: 1.Planificarea unei lecţii, pentru o clasa care are integrat copil cu CES și tulburări de limbaj. 2.Prezentarea schiței unei activități de consiliere a părinților în vederea continuării activităților logopedice și acasă. |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Public ţintǎ avizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: formarea competenţelor de alegere, proiectare şi realizare a CDŞ, stimularea creativitǎţii şi inovaţiei în procesul didactic, realizarea unui demers didactic centrat pe nevoile elevilor
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Alegerea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
2. Proiectarea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
3. Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii |
8h |
2 h |
6 h |
- |
4. Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii |
6 h |
2 h |
4 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-09.00 |
1. Alegerea curriculumului la decizia şcolii 1.1. Tipuri de CDŞ în învǎţǎmântul românesc 1.2. Cum decidem „ce sǎ mai înveţe” elevii ? 1.3. Ce fel de CDŞ putem proiecta ? |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Samoilă Mihaela Daniela
Prof. Ulmeanu Laurențiu |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Proiectarea curriculumului la decizia şcolii 2.1. Schema generalǎ a proiectǎrii programei unei discipline opţionale 2.2.Argumentarea disciplinei opţionale. 2.3.Formularea obiectivelor / competenţelor 2.4.Selectarea conţinuturilor |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-10.30 |
3. Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii 3.1 Strategii utilizate în activitǎţile de predare-învǎţare-evaluare din cadrul disciplinelor opţionale 3.2 Lista de verificare a eficienţei CDŞ 3.3 Criterii de evaluare a caracterului incluziv al disciplinelor opţionale |
Curs |
|
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii 4.1. Prezentarea programelor disciplinelor opţionale „Educaţie multiculturalǎ” şi „Dezvoltare comunitarǎ” 4.2. Bune practici în proiectarea si realizarea CDŞ în şcolile din care provin cursanţii |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Elaborarea şi prezentarea de cǎtre fiecare cursant a programei unei discipline opţionale. |
2. Resurse umane