Publicul  ţintă vizat: directori/ directori adjuncţi, cordonatori pentru programe şi proiecte educative, profesori diriginţi, învăţători, educatoare

Justificarea ofertei:

Şcoala românească se confruntă zi de zi cu numeroase probleme. Una din problemele de actualitate a şcolii şi în special a dăscălilor, indiferent de nivelul la care predau, este caracterul elevilor.

Având în vedere că misiunea fiecărei şcoli este în primul rând instruirea noilor generaţii, învăţământul are misiunea de a instrui atât la nivel teoretic cât şi comportamental. Astfel Ministerul Educaţiei, Educaţiei, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu Institutul pentru Instruirea Caracterului din Oklahoma City a introdus programul pilot Mai întâi caracterul.

Programul a fost experimentat în mai multe unităţi de învăţământ din ţară. În derularea acestui proiect se porneşte de la premisa, că multe din problemele cu care se confruntă învăţământul în acest moment au la bază lipsa de caracter. Astfel, aproape tot ceea ce se numeşte comportament deviant- abaterea de la normele şcolare, sociale sau educaţionale, aici se au în vedere întârzierea la cursuri, absenteismul, încăierările, inadaptarea la programul şcolar, lipsa politeţii faţă de cadrele didactice, copiatul, vandalismul, consumul de alcool şi substanţe stupefiante - duc la ştirbirea şi umbrirea prestigiului şcolilor; împiedică dezvoltarea normală a elevilor. Unele metode au avut succes altele nu, dar instruirea elevilor prin educarea caracterului are rezultate pozitive.

Durata: 60 ore

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate

  • La sfârşitul activităţii, cursantul isi va  îmbogăţi repertoriul conceptual cu noi concepte, noţiuni cheie, idei ancoră care să completeze fondul general de activităţi în domeniul educaţional;
  • îmbogăţirea abilităţilor de gândire critică şi reflexivă de analiză şi sinteză a componentelor unor noi realităţi/domenii cognitive;
  • noi modalităţi de abordare a practicii educative curente printr-o înţelegere superioară a unor probleme educative curente;
  • noi oportunităţi de explorare a unor zone ameliorative de educaţie în baza unor experienţe cognitive şi ideatice sporite;
  • vedere de ansamblu, holistică, dar flexibilă asupra oportunităţilor de ameliorare, optimizare şi eficientizare a activităţilor personale, în echipă şi la nivel de organizaţie educaţională.