1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Asigurarea calităţii în educaţie. Documentele profesorului

Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională

Public – ţintă vizat: personal didactic din învăţământul preuniversitar  cadre didactice

Justificarea ofertei:

Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru orice instituţie, organizaţie sau unitate de învăţământ, precum şi pentru angajaţii acesteia. Predarea şi învăţarea de calitate contribuie la dezvoltarea personală a elevilor şi a altor beneficiari de educaţie, la bunăstarea societăţii şi la păstrarea şi ameliorarea mediului. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie  o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice .

Durata cursului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate:

  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/social;
  • Cunoaşterea dinamicii şi tendinţelor  de pe piaţa muncii;
  • Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
  • Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
  • Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele beneficiarilor.

Planificarea pe stagii/ modele tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii.

4 h

1 h

 2,5h

0,5h

2.Autoevaluarea şi inspecţia şcolară.  Observarea şi evaluarea lecţiei.

4 h

1 h

2,5 h

0,5 h

3.Descriptori de performanţă.  Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară.

8h

2,5h

4,5 h

1 h

4.Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.

6 h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6,5 h

13 h

4,5 h


Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activităţii

Formator

1.(8 ore)

  8.00-09.00

1.Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa

  9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Autoevaluarea şi inspecţia şcolară.  Observarea şi evaluarea lecţiei.

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

2. (8 ore)

8.00-10.30

3.Descriptori de performanţă.  Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară.

Curs

Prof. Barbu Liliana

10.30-15.00

Aplicaţii

15.00-16.00

Evaluare

3. (8 ore)

8.00-10.00

4.Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa

Prof. Barbu Liliana

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală

 

 

Modalităţi de evaluare:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

- două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite);

- un test predictiv;

- un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

- o listă a dovezilor care pot fi prezentate CEAC şi care demonstrează calitatea activităţii cadrului didactic.

 

2. Resurse umane

Formatori implicaţi:

ü  prof. Apostol Doinița, prof. gr. I, formator județean

ü  prof. Barbu Liliana, prof. gr. I, formator judetean