1. Criterii curriculare:

Denumirea programului: Evaluare şi educaţie

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul gimnazial şi liceal

Justificarea ofertei: Evaluarea reprezintă, cu certitudine, o variabilă foarte importantă a procesului de instruire. Relaţia dintre curriculum şi evaluare este deosebit de complexă, ceea ce implică abordarea procesului de predare-învăţare-evaluare în mod unitar. Orice schimbare produsă la nivelul uneia dintre aceste activităţi influenţează modalităţile de realizare a celorlalte, generând o adevărată reacţie în lanţ, care impune reveniri şi revizuiri permanente.

Programul propus are ca obiectiv general susţinerea procesului de îmbunătăţire a sistemului naţional de educaţie si formare profesională, prin creşterea atractivităţii şi calităţii programelor de educaţie şi formare profesională asigurată prin pregatirea cadrelor didactice pentru realizarea unei evaluari moderne.

Durata cursului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate:

  • Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative.
  • Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
  • Deschiderea faţă de schimbările care au loc în situaţii de competiţie, examen, concurs etc.;
  • Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicaţii docimologice ;
  • Deschidere  faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.

Planificarea pe stagii/ modele tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Relaţia dintre curriculum şi evaluare.Scopul evaluării educaţionale.

4 h

1 h

 2,5h

0,5h

2.Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare,instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării.

4 h

1 h

2,5 h

0,5 h

3.Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie.

8h

2,5h

4,5 h

1 h

4.Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării .

6 h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6,5 h

13 h

4,5 h

 

Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activităţii

Formator

1.     

(8 ore)

8.00-9.00

1.Relaţia dintre curriculum şi evaluare.Scopul evaluării educaţionale.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa

Prof.Scirlea Larisa

 

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare, instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării.

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

2.     

(8 ore)

8.00-10.30

3. Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie.

Curs

Prof. Dincă Dorina Prof.Scirlea Larisa

10.30-15.00

Aplicaţii

15.00-16.00

Evaluare

3.     

(8 ore)

8.00-10.00

4. Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa

Prof. Dincă Dorina Prof.Scirlea Larisa

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală

 

Modalităţi de evaluare:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa si implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale   

- o unitate de învăţare şi matricea de specificaţie;

 - un  test, barem de corectare, borderou de notare, tabel cu notele acordate, diagrama notelor acordate ,diagrama cu procentul notelor, recomandari de optimizare, concluzii la test;

 - un barem de corectare şi de notare pentru o variantă de subiecte propuse pentru  olimpiadă sau  bacalaureat;

 - elemente de deontologie a evaluarii in contextul cresterii calitatii actului educational-referat.

2.  Resurse umane

Formatori implicati:

  • prof. Apostol Doinita, prof. gr. I, formator judeţean
  • prof. Dincă Dorina, prof. gr. I, formator judeţean