1. Criterii curriculare

Tipul programului:formare şi dezvoltare profesională

Public ţintă:cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei:procesul de reformare a sistemului de evaluareactuale, ridicarea calităţii actului de evaluare;

Durata cursului: 32 ore

Planificarea pe stagii de formare/module tematice:

1. Evaluarea competenţelor cheie şi evaluarea rezultatelor elevilor. Cultura evaluări. Profilul evaluării: Delimitări conceptuale; Elemente de noutate în proiectare; Rolul profesorului din perspectiva managementului evaluării la nivelul şcolii; - 4 ore

2.Modalităţi practice de eficientizare a evaluării curente a elevilor în învăţământul gimnazial/liceal: Stimularea evaluării formative; Proiectarea evaluării diagnostice; Utilizarea formativă a rezultatelor evaluării sumative; Metode alternative de evaluare; - 14 ore

3. Relaţia dintre evaluarea curentă şi testarea naţională / examenul de bacalaureat

- 2ore

4. Elemente de noutate în proiectarea evaluărilor/examenelor naţionale:Teza unică, bacalaureat).- 2 ore

5. Evaluare şi autoevaluare;4 ore

6. Evaluare- 6 ore

Curriculum-ul programului:

Scopul:sprijinirea cadrelor didactice în realizarea cu succes a activităţilor presupuse de desfăşurarea procesului de evaluare a performanţelor elevilor în practica şcolară curentă şi în cadrul evaluărilor naţionale;

Obiective:

  • înţelegerea/analiza conceptelor cheie din domeniul evaluării şi examinării, a proceselor de schimbare din domeniu;
  • informarea cadrelor didactice asupra principiilor de bază care acţionează în procesul evaluării performanţelor elevilor;
  • analiza funcţiilor şi formelor specifice evaluării şi examinării din perspectiva diversificării metodelor de evaluare curentă;
  •  elaborarea de instrumente specifice de evaluare ca model pentru activitatea la clasă şi pentru situaţii de examen.

Activităţi:

  • Formarea pe module tematice;
  • Dezbateri;
  • Ateliere de lucru;
  • Evaluare curentă la finalul fiecărei zi de curs;
  • Evaluare finală;

Rezultate:formarea a 50 de cadre didactice pe problematica evaluării şi examinării , a proiectării şi planificării procesului de evaluare, a elaborării unor strategii de evaluare; îmbunătăţire actului de evaluare la clasă şi la examenele naţionale; instrumentarea cadrelor didactice în vederea evaluării şi autoevaluării.

Modalităţi de evaluare:portofoliu cu probe de evaluare; chestionare; focus-grup

2. Resurse umane:

  • prof. Ochescu Maria - formator naţional, inspector şcolar de specialitate