1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesorii consilieri școlari suplinitori din Cabinetele şcolare/ interşcolare şi în Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică.
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor suplinitori din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr.5 Rm.Vâlcea, Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleșoianu Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
5 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7. |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 - 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 - 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 - 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 - 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 - 14.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
- Proiectul unității de învățare
- Planul lecției
- Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Nițu Larisa, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria