1.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului
2. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
3. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
4. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații: padlet, mentimeter, Kahoot, etc.,
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Drepturile copilului |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Promovarea drepturilor omului |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului Drepturile copilului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului Programe pentru dezvoltarea EDO |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Promovarea drepturilor omului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Studiu de caz pe tema Educație pentru drepturile omului
2. Proiectul didactic al unei activități realizate în scopul apărării și promovării drepturilor omului.
3. Aplicație online pentru o secvența de lecție (RED – drepturile omului)
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domeniiexperienţiale;
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: WORDWALL, JIGSAWPLANET, CHATTER FIX
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Integrarea curriculară. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. Integrarea curriculară. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinariilor sincron.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Analizarea specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei.
2. Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online
3. Aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Cadrul legislativ al profesiei |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Organizarea activităţii de dirigenție |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Dirigintele – atribuții și responsabilități Cadrul legislativ al profesiei |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Organizarea activităţii de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Plan de lecție personalizat (activitate online, webinar)
2. Fișa de activități pentru online (lectorate cu părinții, activități nonformale)
3. Avantajele comunicării online cu părinții și elevii – eseu.
2. Resurse umane
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
- prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia
1.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: WORDWALL, JIGSAWPLANET, CHATTER FIX
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Integrarea curriculară. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. Integrarea curriculară. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinariilor sincron.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare:
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul ţintă vizat: cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Competenţe vizate:
1. Actualizarea şi dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate, precum şi în domeniul psihopedagogic şi metodic.
2. Dezvoltarea şi extinderea competenţelor transversale privind interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic.
3. Asumarea de responsabilităţi privind organizarea, conducerea şi îmbunătăţirea performanţei strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi şi altele.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Informarea privind cariera |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Consilierea și educarea (pentru carieră) |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Planul de dezvoltare profesională |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Informarea privind cariera Consilierea și educarea (pentru carieră) |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Planul de dezvoltare profesională |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: proiect specific: ”Planul de carieră”
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
- Prof. Apostol Doinița, inspector școlar DRU, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Stroescu Laura, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru