I. Criterii curriculare:
Tip program: Program de perfecţionare, datorate reformei, conf. art. 33, alin 2, din legea 128/1997; modul lung; 89 ore – 25 credite
Publicul ţintă vizat: personal didactic din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Prezentul program răspunde rigorilor reformei din educaţia românească şi răspunde nece-sităţilor de formare continuă privind proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice, a managementului şi a comunicării didactice, precum si politicii privind implementarea TIC în educaţie.
Prezentul program urmăreşte realizarea obiectivelor fundamentale ale educaţiei si învăţă-mântului românesc vizând: accesul egal şi sporit la educaţie; calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere; transformarea educaţiei în resursă de bază a modernizării României; considerarea investiţiei în capitalul uman ca investiţia cea mai profitabilă pe termen lung; reconstrucţia învăţământului în mediul rural; combinarea eficientă a educaţiei de elită cu edu-caţia generală; compatibilizarea europeană şi scoaterea învăţământului românesc din izolarea din ultimii ani; dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.
Durata: 89 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:

  • Dezvoltarea competenţelor profesionale prin dobândirea şi actualizarea cunoştinţelor de limbă engleză;
  • Dezvoltarea competenţelor profesionale prin dobândirea competenţelor de receptare şi re-alizare a mesajelor scrise şi vorbite;
  • Dezvoltarea competenţelor de înţelegere a culturii britanice;
  • Creşterea calităţii procesului instructiv/educativ, prin abordarea actului educativ din per-spectiva interdisciplinarităţii, pluridisciplinarităţii si transdisciplinarităţii şi a predării în echipă;
  • Utilizarea tehnologiilor informaţiei si comunicaţiei în cadrul procesului instructiv educa-tiv.

Planificarea modulelor tematice:


Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

Sistemul fonetic şi fonologic al limbii engleze

9

2

6

1

Structuri gramaticale

53

17

32

4

Vocabular

25

7

16

2

Evaluare (cf art. 20 lit. f)

2

-

-

2 * (finală)

Total

89 h/ 25 ETC

26

54

9

 

Calendarul programului


Ziua

Intervalul orăr

Tema

Tip de activitate

Formator

1
(8h)

8-11

Sistemul fonetic şi fonologic

Curs

Alexandru-Gruia Floriana

 

11-12
13-19

Aplicaţii

19-20

Evaluare

2
(8 h)

8-11

Curs

11-12
13-19

Aplicaţii

19-20

Evaluare

3
(8 h)

8-11

Curs

11-12
13-19

Aplicaţii

19-20

Evaluare

4
(8 h)

8-10

Curs

10-12
13-19

Aplicaţii

19-20

Evaluare

5
(8 h)

8-10

Curs

10-12
13-19

Aplicaţii

19-20

Evaluare

6
(8 h)

8-10

Structuri gramaticale

Curs

Ţîţu Claudia

10-12
13-15

Aplicaţii

7
(8 h)

8-10

Curs

10-12
13-15

Aplicaţii

16-17

Evaluare

8
(8 h)

8-10

Curs

10-12
13-15

Aplicaţii

16-17

Evaluare

9
(8 h)

8-10

Vocabular

Curs

 

10-12
13-15

Aplicaţii

10
(8 h)

8-10

Curs

10-12
13-15

Aplicaţii

16-17

Evaluare

11
(6 h)

8-10

Curs

10-12
13-15

Aplicaţii

16-17

Evaluare

12
(3 h)

10-13

Evaluare finala

Evaluare

Alexandru-Gruia Floriana
Ţîţu Claudia

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare
aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jo-curi de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înre-gistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de al-cătuit o bibliografie, investigaţii practice.

Testare scrisă şi orală susţinută în prezenţa comisiei de evaluare

II. Resurse umane:
Prof. Alexandru-Gruia Floriana (formator judeţean)
Prof. Ţîţu Claudia (formator judeţean)

 

Certificare: adeverinţă CCD