I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Tehnici folosite în educaţia plastică
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar si primar
Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să ofere cadrelor didactice informaţii cu privire la modul în care normele didacticii pot fi aplicate la predarea educaţiei artistico-plastice ca obiect de învăţământ. Introducerea în problematica actuală a didacticii disciplinei (definiţia şi obiectul său) va fi secondată de o prezentare detaliată a metodologiei predării-învăţării educaţiei artistico-plastice, accentuându-se necesitatea reconsiderării metodelor clasice şi a utilizării lor în spirit modern, euristic, alături de cele active, recomandate de didactica actuală. Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Introducere: prezentarea problematicii cursului şi a temelor ce urmează a fi analizate; evidenţierea obiectivelor ce trebuie atinse la sfârşitul cursului şi a formei de examinare |
2 |
2 |
||
Rolul şi importanţa educaţiei artistico-plastice la ciclul preşcolar şi primar |
10 |
3 |
6 |
1 |
Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
8 |
4 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
- |
- |
4 |
Total |
24 |
9 |
9 |
6 |
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8.00-10.00 |
Prezentarea cursului |
curs |
Vasile Nelu |
2 |
9.00-12.00 |
Stilul - sinteză a trăsăturilor estetice dominante |
curs |
Vasile Nelu |
3 |
10.00-12.00 |
Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
curs |
Vasile Nelu |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
portofoliu |
II. Resurse umane
Formatori implicaţi:
Certificare: adeverinţă CCD
I. Criterii curriculare:
Denumirea programului: Evaluare şi educaţie
Public – ţintă vizat
Justificarea ofertei
Durata cursului
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate
Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Scopul evaluării educaţionale. |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare,instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3. Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie. |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4. Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării . |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
(8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Scopul evaluării educaţionale. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare, instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării. |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.30 |
3. Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie. |
Curs |
Prof. Dincă Dorina Prof.Scirlea Larisa |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
Modalităţi de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finală |
Prezenţa si implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale |
2. Resurse umane
Formatori implicati:
Certificare: adeverinţă CCD
I. Criterii curriculare:
Tipul programului: curs propriu - formare şi gestionare activitate profesională cadre didactice
Publicul – ţintă public: responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar)
Justificarea ofertei: Responsabilul cu formarea continuă este persoana desemnată de conducerea unităţii de învăţământ să gestioneze activitatea de dezvoltare profesională şi personală a angajaţilor din instituţie. Pe parcursul întregii activităţi colaborează şi este consiliat de către inspectorul pentru dezvoltare profesională al ISJ şi de către profesorul metodist al CCD, responsabil de zonă.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Curriculum-ul programului:
Scopul: completarea corectă a bazei de date BDISJCCD şi organizarea eficienta a înscrierilor la programele de formare organizate de Casa Corpului Didactic Valcea
Obiective:
Activităţi: frontal, individual, independentă, pe ateliere de lucru
Rezultate: Înscrierea corectă la cursurile de formare, completarea bazei de date BDISJCCD până la 1 decembrie 2011
Calendarul programului: Anul şcolar
Modalităţi de evaluare: Completarea corecta a bazei de date a unităţii şcolare BDISJCCD
B. Resurse umane:
• prof. Ciobanu Dumitru – prof. gr. I,
• prof. Şandru Valeria – prof. gr. I,
Certificare: adeverinţă CCD
I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Profesionalizarea carierei didactice prin mentorat
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) - mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate:
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Bazele conceptuale şi modele ale mentorului |
5 |
1 |
3 |
1 |
Managementul calităţii activităţii de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Standarde de calitate în practica pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Etape în desfăşurarea practicii pedagogice |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|||
Total |
24 |
4 |
12 |
8 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 1 h pauză |
Bazele conceptuale şi modele ale mentorului |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
2 |
8-14 1 h pauză |
Managementul calităţii activităţii de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
3 |
8-14 1 hpauză |
Standarde de calitate în practica pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
4 |
8-14 1 h pauză |
Etape în desfăşurarea practicii pedagogice |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
Modalități de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru: frecvenţă - 10% (prezenţă fizică); activitatea la seminar - 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain – stormingul, interviul, înregistrări audio-video, proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
II. Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Certificare: adeverinţă CCD
I.Criterii curriculare
Denumirea programului: Paşi spre educaţie incluzivă în grădiniţă
Publicul ţintă vizat: 25 -30 educatoare
Justificarea ofertei: Sistemul naţional românesc este încă un sistem tradiţional care, în ciuda tuturor disfuncţiilor, are un nivel calitativ bun. Elevii români obţin rezultate destul de bune la concursuri, olimpiade naţionale şi internaţionale la diferite discipline, însă rezultatele la testele internaţionale de tip PISA sau TIMSS nu sunt la fel de bune. Acest lucru ne conduce la concluzia că, pe de o parte, calitatea predării nu este aceeaşi pentru toţi copiii şi, pe de altă parte, sistemul acordă încă mult prea multă importanţă copiilor foarte buni şi mai puţină importanţă celor cu rezultate slabe.
În plus, o altă caracteristică este tendinţa de a cere aceleaşi performanţe de la toţi copiii, fără a înţelege diferenţele naturale, fireşti care există între ei. Unele cadre didactice sunt dispuse/dornice să se schimbe şi să se îndrepte către o educaţie centrată pe copil, individualizată. Metodologia de evaluare, atât pentru copii/elevi, cât şi pentru cadrele didactice s-a schimbat tocmai pentru a da greutate criteriilor privind accesul la educaţie pentru toţi copiii, a celor privind măsurarea progresului şcolar şi nu a rezultatelor, a celor privind crearea unui mediu deschis şi prietenos în unitatea de învăţământ, gata să primească şi să pună în vedere pe fiecare.
În acest context, suntem conştienţi de faptul că accesul la educaţie este interconectat cu incluziunea, anti-discriminarea şi desegregarea şi că suntem răspunzători pentru a acţiona în consecinţă, fiecare la locul nostru de activitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
- Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Educaţia timpurie în cadrul educaţiei pentru toţi şi a educaţiei incluzive. |
8 |
5 |
3 |
- |
Dinamica integrării şcolare şi dezvoltarea spre educaţia incluzivă |
8 |
4 |
4 |
- |
Cerinţe educative speciale în grădiniţă |
6 |
3 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
12 |
10 |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9.00-10.45
10.45-11.00
12.45-13.45
15.45-16.00 17.30-18.30
|
Legislaţie şi practică educaţională privind incluziunea în grădiniţele din România |
curs
curs
curs
aplicaţii |
Mihaela Cîţu |
2 |
9.00-10.45
10.45-11.00
15.30-15.45 |
Dezvoltarea copilului în perioada 0-6/7 ani |
curs
aplicaţii curs
aplicaţii |
Mihaela Cîţu |
3 |
9.00-10.45
10.45-11.00 12.45-13.45 |
Adaptarea curriculară şi diferenţierea curriculară. Planul educaţional individualizat pentru CES |
curs
aplicaţie curs
aplicaţii curs |
Mihaela Cîţu |
4 |
13.00-15.15 |
Evaluare |
evaluare |
Mihaela Cîţu |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru:
proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
II.Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Certificare: adeverinţă CCD