1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Educaţia moral-religioasă în grădiniţă

Publicul  ţintă vizat: educatoare și profesori de religie

Justificarea ofertei:

  • necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a religiei;
  • aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora;
  • cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar              reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna  situare în registrul cultural;
  • realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual

Durata: 24 ore    

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate

  • Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
  • Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
  • Utilizarea optimă a factorilor spaţio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv-educativ;
  • Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor    şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
  • Asigurarea fundamentelor necesare pentru realizarea unui curs opţional.
  • Însuşirea  cunoştintelor despre spiritualitatea românească;
  • Aprofundarea cunoştintelor despre Ortodoxie;
  • Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiintei morale;
  • Dezvoltarea trăirii duhovniceşti;

   Planificarea moduleler tematice

 

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Specificul educaţiei moral-religioase. Scop, obiective şi principii

8

3

5

 

Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul prescolar

8

2

5

1

Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

10

3

6

1

Evaluare finală

4

   

4

Total

30

8

16

6

Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

8,00-16,00

Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii

curs

aplicatii

 

Prof. Ionescu Daniela

 

 

Prof. Lăcraru Laura

2

8,00-16,00

Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul prescolar

curs

aplicatii

evaluare

3

8,00-16,00

Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

curs

aplicaţii

evaluare

4

8,00-10,00

 

 

10.00-14,00

Realizarea  unui optional de educatie moral-religioasa in învăţământul prescolar;

Evaluare finală

aplicaţii

evaluare

 

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Portofoliu – elaborarea unui proiect de curs; a unui proiect didactic; propunere de tematica pentru programa unui  curs optional de educatie moral-religioasă        

2. Resurse umane

Formatori implicaţi (nivelul de pregătire)

  • Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean, ISJ Vâlcea
  • Prof. Lăcraru Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII ”Take Ionescu” Rm Vâlcea