1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Mijloace moderne şi creativitate în educaţia  religioasă

Publicul  ţintă vizat: profesori de religie

Justificarea ofertei:

  • optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculumului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, până la sporirea valenţelor sale formative;
  • cunoaşterea propriilor valori culturale şi spirituale după extinderea lor în spaţiul comunitar;
  • valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
  • necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai diversă de metode didactice pentru învăţarea religiei şi pentru formarea personalităţii duhovniceşti;
  • dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;

Durata: 35 de ore

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate

  • Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
  • Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
  • Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant;
  • Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
  • Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
  • Selectarea  metodelor  optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice,înţelegerea mecanismului  de formare a trăsăturilor  psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;
  • Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv - educative în colaborare cu comunitatea;
  • Responsabilizarea pentru rolul social asumat.

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala

6

2

4

 

Valori si finalităţi în educaţia religioasă

6

1,5

3,5

1

Mijloace didactice între clasic şi modern

6

1,5

3,5

1

Metode active utilizate în studiul Religiei

7

2

4

1

CDS-ul în educaţia religioasă

5

2

3

 

Evaluare finală

4

   

4

Total

35

9

18

7

Calendarul programului

Ziua

Interval

orăr

Tema

Tip activitate

Formator

1

8,00- 14,00

Specificul, scopul şi obiectivele religiei în şcoală

curs

aplicaţii

Ionescu Daniela

Stroescu Laura

2

8,00- 14,00

Valori si finalităţi în educaţia religioasă

curs

aplicaţii

evaluare

Ionescu Daniela

Dicui Ionica

3

8,00- 14,00

Mijloace didactice între clasic şi modern

curs

aplicaţii

evaluare

Ionescu Daniela

Dicui Ionica

4

8,00- 15,00

Metode active utilizate în studiul Religiei

curs

aplicaţii

evaluare

Ionescu Daniela

Stroescu Laura

5

8,00- 13,00

CDS-ul în educaţia religioasă

curs

aplicaţii

evaluare

Ionescu Daniela

Dicui Ionica

6

8,00- 12,00

Evaluare

evaluare

Ionescu Daniela

Stroescu Laura

Dicui Ionica

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-         frecvenţă

-         activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

proiecte, elaborăre  CDŞ-uri, referate, portofolii

2. Resurse umane

  • Ionescu Daniela-ISJ Valcea- formator judeţean
  • Lăcraru Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII ”Take Ionescu” Rm Vâlcea