1.   Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competenţe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere ştiinţific;

Durata cursului: 32 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • proiectarea conţinuturilor instructiv – educative în conformitate cu obiectivele precizate şi metodele moderne prezentate;
  • proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
  • dezvoltarea deprinderii de a munci în echipă;
  • dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cu elevii;
  • organizarea activităţilor instructiv-educative, în funcţie de stilurile de învăţare;
  • valorizarea învăţării prin cooperare versus învăţarea tradiţională;
  • utilizarea unor mijloace moderne (laptop, video-proiector, flipchartetc) în derularea procesului instructiv-educativ;
  • elaborarea în format electronic a metodelor moderne aplicabile pe suportul de text.

b. Planificarea pe stagii/ modele tematice:

1.   Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii române – 4 ore;

2.   Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea limbii române – 4 ore;

3.   Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii române – 4 ore;

4.   Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române – 4 ore;

5.   Rolul exemplelor în predare-învăţare – 4 ore;

6.   Metode şi instrumente evaluative – 4 ore;

7.   Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic – 6 ore;

8.   Evaluarea cursului – 2 ore.

c. Calendarul programului:  

Ziua

Interval

orar

Tema

  Tip de

 activitate

Formatori

1 (8 h)

8 – 12

 

12 - 16

1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii române

2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea limbii române

Curs

Aplicaţii

Evaluare

Ioniţă Isabella

Preda Elena Gabriela

Mihăilescu Alina

Cocău – Jitianu Carmen

Stanca Mariana Lelia

2 (8 h)

8 – 12

 

12 - 16

3. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii române

4. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române

Curs

Aplicaţii

Evaluare

3 (8 h)

8 – 12

12 - 16

5. Rolul exemplelor în predare-învăţare

6. Metode şi instrumente evaluative

 

Curs

Aplicaţii

Evaluare

4 (6 ore)

8 – 14

Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic

Curs

Aplicaţii

Evaluare

5 (2 h)

9 - 11

Evaluare

Evaluare

2. Resurse umane

  • prof. Ioniţă Isabella – formator judeţean – inspector şcolar de specialitate
  • prof. Călina Roxana – formator judeţean – inspector şcolar de specialitat
  • prof. Preda Elena Gabriela – formator judeţean, profesor metodist
  • prof. Mihăilescu Alina – formator judeţean, profesor metodist
  • prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen – formator judeţean
  • prof. Stanca Mariana Lelia – formator județean