1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul primar

Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.

Durata cursului: 32 ore.

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

1.    Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare.

2.    Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare în funţie de scop şi particularităţile individuale/grup.

3.    Aplicarea strategiilor didactice de utilizare eficientă a mijloacelor/auxiliarelor didactice în procesul de învăţământ.

4.    Manifestarea deschiderii faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea pe stagii/ module tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare

8

3

4

1

2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare

4

1

2

1

3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar

4

1

3

-

4. Rolul exemplelor în predare-învăţare

4

1

3

-

5. Metode şi instrumente evaluative

4

1

3

-

6. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic

6

2

3

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

32

9

18

5

c. Calendarul programului:  

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I

(8 h)

8 – 9

1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare

Curs

 

 

 

 

 

 

Prof.   Săraru Elena Calonfira

 

Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela

 

Prof. Stanca Alina

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

13-16

II

(8 h)

8 – 9

2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare

3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

13-16

III

(8 h)

8 – 9

4. Rolul exemplelor în predare-învăţare

 

5. Metode şi instrumente evaluative

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Curs

13 – 16

Aplicaţii

IV

(6 h)

8 – 9

Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 14

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

Tema1 - Proiectaţi o unitate de învăţare la limba şi literatura română din perspectiva unei competenţe cheie, la clasa pregătitoare

Tema2- Identificaţi activităţi interactive de promovare a metodelor activ participative  prezentate sub forma jocului, la clasa I

Tema3-  Elaboraţi o hartă conceptuală pentru disciplina limba şi literatura română, clasa a II-a

Tema4- Realizaţi un proiect didactic pentru limba şi literatura română, clasa a III-a, folosind  minim trei metode studiate

Tema5– Realizaţi un joc de rol/proces literar, la o lecţie de literatură, clasa a IV-a (Ex. Judecata lui Nică)

Evaluare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

-         Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video;

-         Proiecte, referate, portofolii

 elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător.

2. Resurse umane

  • prof. Săraru Elena Calonfira, – formator judeţean, inspector şcolar de specialitate
  • prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, formator judeţean
  • prof. Stanca Alina, formator județean