1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: Profesori pentru învăţământul preșcolar din județul Vâlcea

Justificare: necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a educaţiei religioase; aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora; cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna  situare în registrul cultural; realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual;

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân"

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;

- Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;

- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;

- Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiinţei morale;

Planificarea  pe module tematice

Nr.

Crt.

Modul

Nr.

 ore

1.

Specificul educaţiei moral-religioase:

Scop, obiective şi principii

4

2.

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

4

3.

Mijloace didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar

8

4.

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

6

5

Evaluare

2

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii

Curs

10 - 12

Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii

Aplicaţii

12 – 14

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

Curs

14 - 16

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă

Curs

10 – 12

Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă

Aplicaţii

12 - 14

Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar

Curs

14 - 16

Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Curs

10 – 12

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Aplicaţii

12 – 14

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluare

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa si implicare

  • frecvenţă
  • activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Portofoliu – elaborarea unui proiect-propunere de tematică pentru programa unui  curs opţional de educaţie moral-religioasă;

 

2. Resurse umane

Formatori implicați:

1. Prof. Lăcraru laura, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

3. Prof. Boncan Ruxandra, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

 Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina