1.Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat:cadre didactice din învăţământul preşcolar

Justificarea ofertei: Metodele interactive de grup sunt modalităţi moderne ale învăţării şi dezvoltării personale încă de la vârstele timpurii, sunt instrumente didactice care favorizează interschimbul de idei, de experienţe, de cunoştinţe.  Implementarea acestor instrumente didactice moderne presupune un cumul de calităţi şi disponibilităţi din partea cadrului didactic, receptivitate la nou, adaptarea stilului didactic, mobilizare, dorinţa de autoperfecţionare, gândire reflexivă şi modernă, creativitate, inteligenţa de a accepta noul şi o mare flexibilitate în concepţii.                   

Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • Însuşirea unor cunoştinţe, abilităţi, comportament de bază în învăţarea eficientă a unor abilităţi practice în condiţii de cooperare;
  • Formarea capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare-învăţare şi să înţeleagă necesitatea folosirii acestora.
  • Implicarea activă şi creativă a copiilor pentru stimularea gândirii productive, a gândirii divergente, libertatea de exprimare a cunoştinţelor, a gândurilor, a faptelor;  
  • Formarea deprinderilor copiilor de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele în diferite situaţii de viaţă, de a conştientiza stilurile de învăţare pe care le preferă (adică cum învaţă o poezie, o poveste, cum realizează un desen, o construcţie etc., cel mai repede);          
  • Formarea unui sistem de capacităţi;

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Prezentarea cursului Metodele interactive de grup (elemente generale)

2

2

 

 

Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor instructiv-educative

10

3

6

1

Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative

8

4

3

1

Evaluare finală

4

-

-

4

Total

24

9

9

6

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orăr

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8.00-10.00

10,00-13,00

 

Prezentarea cursului

Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice

curs

aplicaţii

 

Prof.Ancuţa Giorgiana

 

 

prof. Ohîi Maria

2

 9.00-12,00

12,00-18,00

18,00-19,00

Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice;                         Activizarea şi interactivitatea preşcolarilor;

curs

aplicaţii

evaluare

3

10,00-12,00

12,00-14,00

14,00-15,00

 

Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative;

 

curs

aplicaţii

evaluare

 

4

10,00-12,00

Evaluare finală

evaluare

- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-        frecvenţă

-        activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Portofoliu specific

2. Resurse umane                                                  

  • prof. Ancuţa Giorgiana- formator judetean
  • prof. Ohîi Maria – Inspector de specialitate ISJ Valcea