1.Criterii curriculare

Public - ţintă vizat:   cadre didactice care  vor sa predea opţionalul  Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate

Justificarea ofertei

Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate

  1. Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
  2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;
  3. Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică;

 

b. Planificarea modulelor tematice:

 

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

Comunicarea in dezbateri

3h

1

2

 

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

3h

1

2

 

Argumentare

2h

1

1

 

Contrargumentare

2h

1

1

 

Formatul WS

9h

3

6

 

Arbitrajul în dezbateri

3h

1

2

 

Evaluare finala

2 h

 

 

2h

Total

24h

7

15

2

 

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I

(8 h)

 

8 - 11

Comunicarea in dezbateri

Curs

Aplicații

Prof. Cionică Maria

 

Prof. Cioinică Constantin

11 – 14

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

Curs

Aplicații

14 – 16

Argumentare

Curs

Aplicații

II

( 8 h)

8 - 10

Contrargumentare

Curs

Aplicații

10 – 16

Formatul WS

Curs

Aplicații

III

(6 h)

8 – 11

Formatul WS

Curs

Aplicații

11 - 14

Arbitrajul în dezbateri

Curs

Aplicații

IV (2h)

13.00 – 14.00

Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator

Evaluare

 

Modalități de evaluare a cursanților:

 

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

  • activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor argumente, sau contraargumente, disponibilitatea de a participa la dezbateri demonstrative, jocuri de rol.
  • Fişe de lucru, chestiionare.

Un caz afirmator sau negator, într-un format  la alegere, pe o moţiune prestabilită.

 

2. Resurse umane:

-   Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu

-   Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu